وی با بیان اینکه پوشش جزء فرهنگ یک جامعه محسوب میشود، ادامه داد: در آموزش و پرورش به موضوع پوشش توجه ویژهای داشتیم و آییننامهها اجرایی را در مدارس دنبال میکنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 351 برنامه در 6 زیر نظام سند آموزش و پرورش دیده شده است، گفت: از این تعداد 40 برنامه مربوط به حوزه پرورشی و 4 برنامه مربوط به برنامه عفاف و حجاب است.
کاظمی با اشاره به اینکه پوشش مناسب و مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی در رشد دانشآموزان تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: در لباس فرم مدارس به این موضوع توجه شده است البته تعیین رنگ و نوع لباس در مدارس مشخص میشود و شورای آن مدرسه سعی میکند درباره قیمتها رفاه حال تمامی دانشآموزان در اقشار مختلف را مورد توجه قرار دهد.
وی بیان کرد: کارگروه لباس فرم مدارس که در مناطق مختلف آموزش و پرورش وجود دارد با همکاری اتحادیه پوشاک انواع جنس و مدل لباس را ارائه میدهد تا مدرسه بر اساس سلیقه و شرایط دانش آموزان انتخابی داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیان کرد: لباس فرم در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب مؤثر است و باید طراحی آن به گونهای باشد که دانشآموز حجاب گریز نشود.
کاظمی ادامه داد: این موضوع را میپذیرم که باید در مواردی الگوهای جدید و مناسبتری متناسب با محل زندگی دانشآموزان در نظر گرفته شود حتی گاهی جنس لباس فرم چندان مناسب نیست.
وی از همکاری معاونت آموزشی با جشنواره مد و لباس خبر داد و گفت: این موضوع را دنبال میکنیم تا هنرستانهای کاردانشی که تولیدکننده فرم مدارس هستند مدلهای متنوعی را برای دانشآموزان تولید کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به برپایی نمایشگاههای مدرسه عفاف و حجاب اظهار کرد: علاوه بر این موضوع در هزار و 500 مدرسه ابتدایی روزنامهدیواری هایی با موضوع عفاف و حجاب داریم.
کاظمی درباره برخی انتقادات به نحوه پوشش معلمان که از سوی دانشآموزان عنوان میشود، اظهار کرد: فکر نمیکنم کسی از شیک پوشی بدش بیاید اما امیدواریم معیشت معلمان به سطحی برسد که بتوانند هر هفته یک کت و شلوار شیک بپوشند.
وی با تأکید بر اینکه معلمان الگوهایی برای گفتار، رفتار و پوشش دانشآموزان محسوب میشوند، گفت: امروزه جامعه دچار تعارض شده است و یکی از دلایل بد حجابی هم ناشی از همین تعارضها در نهاد خانواده، مدرسه و جامعه محسوب میشود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه حجاب دچار افراط و تفریط شدهایم که این موضوع ناشی از نبود درک درست از موضوع حجاب است.
کاظمی افزود: در فضای مدرسه موضوع حجاب، نماز و مواردی از این قبیل جزو مسائل اجباری نیست اما باید با روشهایی اغنایی به این موضوعات پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه بی حجابی و نبود پوشش مناسب عامل 75 درصد آسیبهای اجتماعی است، گفت: این موضوع باعث بخش عمده ناراحتیها در خانوادهها میشود.
انتهای پیام /