خانکه گفت: برنامه‌های تمرینی مقابله با بحران در اورژانس کشور از مهر ماه ۹۷ برای آمادگی همیشگی نیروها آغاز می شود.

حمیدرضا خانکه قائم مقام سازمان اورژانس کشور در امور بحران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آمادگی اورژانس در زمان های بحران گفت: بر اساس قوانین و پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی نظام سلامت با عنوان اولین نهاد و تماس با هرگونه حادثه و مصدومان باید از آمادگی های لازم در این زمینه برخوردار باشد.

وی ادامه داد: نظام سلامت برای پاسخگویی به هر نوع حادثه در زمان بحران یا حتی بروز تصادف و سوانح رانندگی نمی تواند بدون برنامه‌ریزی مؤثر مدیریت شود به همین دلیل سازمان اورژانس کشور در جهت پاسخگویی و تأمین منابع مورد نیاز در حال تدوین برنامه‌هایی در این زمینه است.

وی تأکید کرد: در زمان وقوع بحران و حادثه تیم پزشکی باید به سرعت وارد عمل و به سرعت تعداد نیروهای مورد نیاز یا راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در محل حادثه تأیید شود.

خانکه اظهار کرد: در سال‌های گذشته و در زمان وقوع حوادث بحرانی به دلیل نداشتن برنامه های تمرینی مشکلاتی در مدیریت نیروها و عملیات ها احساس می‌شد و به همین دلیل سازمان اورژانس کشور با تدوین برنامه تمرینی به منظور افزایش مهارت ها سعی کند در سطوح مختلف نیروهای اورژانس آمادگی لازم را داشته باشند و قدم اول برنامه تمرینی مقابله با بحران اسست.

وی گفت: برنامه تمرینی تعریف شده مقابله با بحران از مهر ماه 97 در راستای آمادگی هر چه بیشتر نیروهای اورژانس شروع می شود و تدوین برنامه تمرینی مقابله با بحران برای مدیریت خانه‌های بهداشت  و تیم‌های پزشکی مورد نیاز کشور است.

انتهای پیام/

برنامه جدید اورژانس برای شرایط بحران

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار