بیش از ۵ هزار نفر تکواندو کار و خانواده هایشان همزمان با روز جهانی تکواندو در همایش کوه پیمایی خانوادگی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ تکواندوکاران در این همایش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این ورزش مسیر 4 کیلومتری کوه عون ابن علی را کوهروی  کرده و بخشی از حرکات و فنون این ورزش را به نمایش گذاشتند.

همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران استان

رئیس هیئت تکواندو آذربایجان شرقی گفت: تکواندو یکی از پر افتخارترین رشته های ورزشی استان بوده که در مجموع تکواندوکاران استان بیش از 80 مدال بین المللی، آسیایی و جهانی و تنها مدال برنز المپیکی استان را کسب کرده اند و اخیرا نیز در بازی های آسیایی جاکارتا، تکواندو کاران میانه ای موفق شدند دو مدال طلا و یک نقره مسابقات آسیایی را به دست آوردند.

همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران استان

رنجبرپور افزود:به دبنال آن هستیم با اجرای مراسم و گردهمایی مختلف در مکان های عمومی و به خصوص پارک های تبریز و استان این ورزش را در جامعه گسترش دهیم.

همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران استان

به گفته وی تکواندو پرافتخارترین ورزش استان محسوب میشه و تنها رشته استانمان است که مدال المپیک کسب شده است ولی به علت نبود حامی مالی بسیاری از ورزشکاران با اسم دیگر شهرها در مسابقات شرکت می کنند.

همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران درتبریز+تصاویر

رییس هیأت تکواندوی استان آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این همایش را ترویج توسعه همگانی رشته المپیکی تکواندو در بین اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: در این همایش تکواندوکاران  در لباس فرم، علی الخصوص تکواندوکاران بانوان با لباس فرم و محجبه و در کنار آنها حضور خانواده های محترمشان شادی و نشاظ مضاعف به این همایش بخشیده بود.

همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران درتبریز+تصاویر

رئیس هیئت تکواندو آذربایجان شرقی یادآور شد :31 هزار و 500 تکواندو کار عضو هیئت تکواندو آذربایجان شرقی هستند.

همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران استان

از سال 1379 تکواندو به عنوان یکی از رشته های اصلی المپیک 2000 سیدنی شناخته شد و در سال 2006 نیز 4 سپتانبر به عنوان روز جهانی تکواندو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

 

برگزاری همایش بزرگ کوه پیمایی تکواندوکاران درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.