مدير كل بازرسي استان فارس گفت: استقرار عدالت و ارتقاء سلامت اداري در دستگاه ها با نظارت دقيق و به هنگام حاصل خواهد شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي منطقه 3 سازمان بازرسي كل كشور و اداره كل بازرسي فارس، سعيد عبودي در جلسه شوراي اداري شهرستان ارسنجان در راستاي تبيين علل و عوامل خنثي شدن فتنه ها در نظام جمهوري اسلامي ايران بالاخص فتنه 1388 اظهار داشت: موفقيت نظام جمهوري اسلامي ايران مرهون سه عنصر تأثيرگزاراصلي مكتب نجات بخش اسلام، مردم و رهبري آگاه ولايق مي باشد ودر نظام هاي ديگر به دليل فقدان اين عناصر در كنار هم نتوانسته اند به جايگاهي نظير جايگاه جمهوري اسلامي ايران نائل گردند و همين سه عامل نيزتا كنون با انواع تهديدات و توطئه ها مقابله كرده و حسن تدبير مقام معظم رهبري مبني بر معرفي و به كار گيري اسلام ناب محمدي و حمايت و حضور مردم در صحنه همه توطئه ها را خنثي نموده است.
وي قطعنامه هاي صادره عليه جمهوري اسلامي و فشار قدرت ها از اول انقلاب تا كنون را در راستاي ناكارآمد كردن نظام برشمرده و ادامه دادند در سال 2011 ميلادي شاهد خيزش هاي اسلامي در جهان بوديم كه با تأسي از انقلاب اسلامي ايران مي باشد و دشمنان درصدد هستند تا نگاه ها را از نظام و انقلاب ايران منحرف نمايند لذا همه وظيفه دارند در هر جا و موقعيتي كه هستند با هوشمندي لازم و دقت نظر در فعاليت ها و بالا بردن بهره­­وري ها و كاهش هزينه ها توطئه دشمن را خنثي و از دلسردي مردم كه سرمايه تمام ناشدني اين نظام هستند جلوگيري كنند.
وي با تشريح منابع، امكانات و ظرفيت هاي علمي ، تخصصي موجود در سرزمين اسلامي ايران خاطر نشان كرد: اين گونه تهديدها و تحريم ها راه به جايي نمي برد و كشور ما با حسن تدبير مقام معظم رهبري و جوانان دانشمند و متعهد و ايثارگري هاي ملت هر روز نيرومند تر از قبل خواهد شد.
رئيس منطقه 3 سازمان بازرسي كل كشور پيرامون اهميت نظارت و كنترل نيز اضافه كرد: در تعاريف، نظارت و كنترل يكي از اركان مديريت و در تمام سطوح از كوچكترين تا بزرگترين واحد قابل تعريف است در مباني اعتقادي نيز توجه ويژه اي به آن شده به نحوي كه در قرآن كريم چندين بار به اين موضوع اشاره شده و يا در نهج البلاغه نيز موارد فراواني از موضوع نظارت و بازرسي مطرح شده و در خصوص شرايط ناظر، مولاي متقيان افرادي را حائز و واجد اين خصيصه ناميده اند، كه در ابتدا آزمايش شده و بعد به كار گمارده شوند و از افراد كارآمد، صالح و از تبار خوشنامي انتخاب شوند. ايشان بركاتي نيز براي نظارت خوب قائل هستند كه همانا تحقق عدالت، برچيده شدن فساد، رفع تبعيض و تشخيص خادم از خائن مي باشد.
مدير كل بازرسي فارس بروز خلاقيت ها و ابتكار را زاييده نظارت خوب دانسته و اضافه نمودند در بررسي هاي به عمل آمده توسط سازمان بازرسي، چنانچه ساز و كارهاي نظارتي پيش بيني شده، به خوبي استفاده شود مي توان شاهد ارتقاء سلامت اداري در دستگاه ها بود.
عضو شوراي دستگاه هاي نظارتي استان فارس كه به دعوت فرماندار شهرستان ارسنجان در جلسه شوراي اداري حضور يافته بود با اشاره به معرفي شهرستان ارسنجان به عنوان شهر ايمن خاطرنشان ساخت بايستي از نظر سلامت اداري نيز اين شهرستان در سطح استان و كشور در جايگاه خوبي قرار گيرد. وي با عنايت به يافته هاي سازمان بازرسي تقويت بنياد اعتقادي در بين كاركنان، شايسته سالاري، آموزش هاي بدو و حين خدمت، استفاده صحيح از منابع ها و نيروي انساني، استفاده از مديران سالم و داراي دانش و تخصص، تقويت فرهنگ كار و تلاش و ارزش بودن كار و برقراري نظام تشويق و تنبيه به منظور ايجاد انگيزه را در سلامت و موفقيت نظام اداري داراي اهميت فوق العاده دانستند.
در پايان آقاي جاويدي فرماندار شهرستان ارسنجان ضمن تشكر و قدرداني از آقاي عبودي با مطرح نمودن شعار"پيشگيري بهتر از درمان است"، خواستار حضور پر رنگ تر سازمان بازرسي در جلسات شوراي اداري شدند و انذار به كاركنان و مديران دستگاه هاي دولتي را امري پسنديده در راستاي تحقق اين شعار دانستند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.