جشن شکر گذاری عناب عصر امروز در روستای سیو جان برگذار شد.

برگزاری جشن عناب در سیوجانبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ولی پور مطلق رئیس جهاد کشاورزی استان در این مراسم گفت : شناسنامه دار کردن عناب کاران استان، ایجاد نهالستان‌های اختصاصی عناب، واردات ژرن پلاسم های خارجی، ، تکثیر و تجاری سازی، مطالعات بیولوژیک در حوزه ی آفات عناب، شناسایی ، جمع آوری و ارزیابی ژرن پلاسم ها در سطح استان، پیوند عناب و یجاد کلکسیون عناب ازجمله فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه ی عناب بوده است.


وی افزود : خراسان جنوبی در حوزه ی بخش کشاورزی با محدودیت های نظیر خشکسالی و منابع آب کم مواجه است اما از پتانسیل هایی مانند معادن و دانش بومی که ماحصل آن صنایع دستی است برخوردار است .


همچنین حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرحند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: عناب محصولی ناب و استراتژیک است که جنبه درمانی دارد .


وی افزود : از نظر بسیاری از سرمایه گذاران بعد از بیرجند شهرستان خوسف به علت نزدیکی به فرودگاه و ادارات دیگر استان جهت سرمایه گذاری مناسب است.


مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز بیان کرد:عناب یک مزیت بالای ملی و بین المللی است و برای شناساندن خواص طبی آن باید پژوهش های لازم انجام شود.


وی گفت:یکی از رسالت های دانشگاه های استان معرفی محصولات خوراکی نظیر عناب ،زرشک و زعفران است و جهاد کشاورزی باید برای اصول به زراعی، کشت و تولید محصول به بهترین شکل ممکن تلاش کند.


مروج الشریعه اظهار کرد:امروز بزرگترین نقطه ی سرمایه گذاری استان شهرستان خوسف است که با در صورت راه اندازی کارخانجات در آن جمعیت بیکار استان به خوسف خواهند رفت.


استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت:برای شروع و تثبیت دبیرخانه ی جشنواره ی عناب در خوسف جهت معرفی محصولات ۵میلیون تومان اعتبار به این بخش داده خواهد شد.


در این جشن مهمانانی از چین، افغانستان و همچنین سر کنسول جمهوری ترکمنستان حضور داشتند.
انتهای پیام/ک


یکی از رسالت های دانشگاه های استان معرفی محصولات استراتیژیک است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.