رئیس کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارتقای سطح کمی و کیفی مراکز علمی آموزشی و فناوری را راهبرد اصلی توسعه گلستان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی امروز در گرگان گفت:  راهبرد اصلی توسعه گلستان در کنار بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت، ارتقای سطح کمی و کیفی مراکز علمی آموزشی و فناوری است.

وی ادامه داد: با جمع بندی عقب ماندگی مراکز آموزشی استان پیش از زمان  بودجه ریزی سال 98 جبران کاستی ها در اولویت این کمسیون است.

عارف افزود: در رشته هایی که نیاز منطقه و استان  هست از طریق شوراهای گسترش در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم این موضوع را دنبال میکنیم و در عین حال لازم است به کمبود تجهیزات برای ارتقای کیفیت توجه شود.

رئیس کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  افزایش رشته های تحصیلی در واحدهای دانشگاهی بر اساس سیاست های ایجاد اشتغال و طرح آمایش سرزمینی انجام میشود.

استاندار گلستان نیز با اشاره به  ظرفیت ها و کمبودهای استان در  بخش تامین  آب آشامیدنی،  کشاورزی و تامین برق رشد مراکز آموزش عالی را محور توسعه استان دانست .

روسای آموزش و پروش شهرستان های استان نیز به بیان مشکلات و نیازمندی پرداختند: حمایت از طرح های مهارت محور و کارآفرین، تکمیل طرح های نیمه  تمام مراکز آموزش عالی و مدارس، توسعه مراکز فنی و حرفه ای و ساخت و تجهیز کتابخانه های دانشجویی و خوابگاهی از مباحث مطرح شده بود.

 گوهری راد مدیر کل آموزش وپرورش گلستان نیز گفت: حدود نیمی از مدارس استان نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارند وبا کمبود نیروی انسانی در مدارس مواجهیم و در فضاهای دانشگاهی نیز کمبودهایی در بحث عمرانی داریم.

مقرر شد تا دوماه آینده مجعی با حضور استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و روسای آموزش و پروش استان در کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار و این کمبود ها پیش از برنامه ریزی بودجه 98 به وزارت خانه های مربوطه اعلام بشود.

اعضای کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی دیروز و برای بررسی وضعیت بخش آموزش به گلستان آمدند و امروز نیز در نشستی با روسای آموزش و پرورش استان در محل استانداری برگزار شد به بررسی این مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/فا

مشکلات آموزشی گلستان با حضور اعضای کمسیون مجلس بررسی شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.