مهدی کریمی تهیه کننده سینما، درباره پررنگتر شدن فضای تولید آثار در شبکه نمایش خانگی طی چند سال اخیر و عواقب این جریان، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در کل به نظرم ایجاد چنین شرایط رسانهای و رقابتی بین سینما و شبکه نمایش خانگی میتواند مثبت باشد، اما شرط و شروطی هم دارد.
وی افزود: متاسفانه ما در تصمیم گیری ها همه جانبه به ماجرا نگاه نمیکنیم. همیشه کاری را انجام میدهیم، غافل از اینکه به بخشهای دیگر آسیب جدی و گسترده وارد میکند.
تهیه کننده " چ" اضافه کرد: من نمیگویم رسانه خانگی پیرو سینما باشد، چون این اشتباه است. من میگویم اگر به درستی قوی باشد، میتواند رقیب خوبی برای رسانه های تصویری و سینما شود و رشد کیفی آثار آنها را بالا ببرد.
این تهیه کننده بیان کرد: متاسفانه میبینیم فیلمی با داشتن مشکلات فراوان به راحتی اکران میشود. تا زمانی که در تناقضات اجرایی و قانونی ببریم، رفتارها و عملکردمان شتر گاو پلنگی خواهد شد و خسارت هایش بیشتر از آن است که فلان بازیگر دستمزد بالا میگیرد.
وی اظهار داشت: ما فقط به این توجه میکنیم که فردی پول آورده و مبلغی سود به جیب زده؛ اما نمیگوییم همین شخص سود به جیب یک سری افراد دیگر نیز رسانده است. یا در جایی دیگر فیلمی که میفروشد را سیبل قرار میدهیم و به بدترین شکل میکوبیم. پس من به اینها خرده نمیگیرم و روی سخنم با اشخاصی است که میلیاردی در پروژهها خرج می کنند و با فروش میلیونی و با ضرر فراوان کارها را به پایان میرسانند. اگر توانستیم اینها را درست کنیم، جلوی دیگر اتفاقات را هم میگیریم.
تهیه کننده " رنگ خدا" عنوان کرد: در چنین جریان و موقعیتی که از پایه و اساس مشکل دارد، حتی من نیز باید پاسخگو باشم؛ اما تاکید میکنم که میتوان آن را اصلاح کرد و نشدنی نیست.
کریمی اذعان داشت: متاسفانه برخی از افراد که دم از قانون میزنند، خروجی تصمیماتشان اتفاقات منفی و بد این روزهاست. این شرایط یک شبه بوجود نیامده است. به سالها قبل بر می گردد که بدون پایه و اساس و با برنامه ریزی غیرصحیح، کارها و تصمیماتی گرفته شد و مسئولیتها را به افرادی واگذار کردند که فقط به سود ختم شد.
کریمی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی سرمایه و پول حاکم است، دنبال الفاظی مانند افق آینده، تعهد، ارزش و ... نباشیم، چون فقط شعار است. متاسفانه امروز ارزشیترین حوزهها به سمت سودآوری رفته اند، پس دیگر چه انتظاری از بقیه است؟!
انتهای پیام/