هزار و ۸۰۰ تن کود بین کشاورزان میاندورودی توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدشبر موسوی مدیر جهادکشاورزی میاندورود از توزیع هزار و ۸۳۵ تن کود شیمیایی از ابتدای سال تا کنون بین کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری‌های مجاز در این شهرستان بین کشاورزان منطقه توزیع و بیشترین میزان را کود اوره با یک هزار و ۲۴۰ تن و سوپرفسفات تریپل با ۳۶۵ تن به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک یک از مهمترین  مشکلات زمین‌ های کشاورزی است، افزود: یکی از روش‌های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کود‌های شیمیایی و آلی است.

مدیر جهادکشاورزی میاندورود گفت: با آنکه کود‌های شیمیایی، بهای ارزان، کاربرد سهل و آسان دارند، ولی کشاورزان از مصرف کود‌های شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کود‌ها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

موسوی از باغداران خواست، برای اخذ راهنمایی‌ های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی همزمان با حفظ منابع آب و خاک، می‌ توان با مصرف بهینه کود، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را فراهم کرد، به کشاورزان به بهره برداران توصیه کرد، با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاران مجاز، نسبت به تهیه کود‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

بهره مندی کشاورزان میاندورودی از هزار و ۸۰۰ تن کود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار