رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: خانم جوانی که اقدام به ایجاد مزاحمت اینترنتی برای خواستگارخواهر خود کرده بود توسط پلیس فتا دستگیر شد. 

ایجاد مزاحمت اینترنتی برای رهایی از دست خواستگار سمجسرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اظهار داشت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این‌که شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال پیامک توهین آمیز در خصوص دختر مورد علاقه ایشان موجب سلب آسایش وی شده است، پرونده ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستنداتی که از گوشی وی به دست آمد کارشناسان پلیس فتا در زمانی کوتاه متهم را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی به این پلیس انتقال دادند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اعلام داشت گوشی خود را برای چند روز در اختیار همسرش قرار داده است و احتمالا وی اقدام به ارسال پیام کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآور شد: به دنبال اظهارات متهم اول، پس از هماهنگی مقام قضایی متهم اصلی به این پلیس فراخوانده شد و در بازجویی ها بیان کرد که شاکی خواستگار خواهرم بوده و با اینکه بارها جواب منفی شنیده است همچنان برای خواستگاری به منزل ما مراجعه می‌کند از این رو برای رهایی از دست این خواستگار سمج، اقدام به ارسال پیام‌هایی در بدگویی از خانواده خودم برای وی کرده‌ام.

وی بیان کرد: هیچ عملی در این فضا از چشم تیزبین پلیس فتا پنهان نخواهد ماند و با مجرمان این حوزه قطعا برخورد می شود.

سرهنگ کریمی گفت: هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه از نظر قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت.

رئیس پلیس فتا در پایان گفت: طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی مصوب 75 هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

حبس یک تا شش ماهه در انتظار مجرمان فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.