هزاران نفر از مردم یمن در استان صعده گردهم آمدند و خواستار پیگرد ائتلاف سعودی به علت حمله هوایی اخیر شدند که ده‌ها شهید و زخمی بر جا گذاشت.

تظاهرات هزاران نفر در صعده علیه ائتلاف متجاوز سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم یمن روز چهارشنبه در استان صعده گردهم آمدند و خواستار پیگرد ائتلاف سعودی به علت حمله هوایی اخیر شدند که ده‌ها شهید و زخمی بر جا گذاشت.

این تعداد شامل ۴۰ کودک بود که سوار بر یک اتوبوس بودند.

ائتلاف سعودی ابتدا اعلام کرد این یک حمله مشروع بوده و جنبش انصارالله یمن را متهم کرد از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، اما روز شنبه پذیرفت این حمله توجیهی ندارد و وعده داد از هر کس که موجب این خطا شده بازخواست کند!.

رویترز افزود، این امتیازدهی کم نظیر در پی فشار‌های روزافزون بین المللی روی داد. معترضان تصاویر بزرگی از برخی از کودکان به شهادت رسیده در حملات هوایی در دست داشتند و در طول یک خیابان اصلی در این شهر عبور می‌کردند. آن‌ها همچنین دست نوشته‌هایی در دست داشتند که در آن خواستار تحریم محصولات آمریکایی شده بودند.

یک مقام انصارالله در سخنانی در جمع معترضان از شورای امنیت سازمان ملل خواست انسانیت خود را ثابت کنند.

عبدالسلام السلیهی گفت: «ما تاکید می‌کنیم همه کشور‌هایی که از این ائتلاف مجرم با تسلیحات حمایت می‌کنند مستقیما در خونریزی علیه کودکان و زنان در کشور ما دخالت دارند.»

انتهای پیام/

تظاهرات مردم یمن علیه جنایت اخیر سعودی درباره ۴۰ کودک سوار بر اتوبوس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار