در بین کشور‌های اروپایی انگلیس تنها کشوری است که همچنان به طور جدی و مستقیم از روسیه انتقاد می‌کند و بعد از مسموم شدن جاسوس سابق روس در انگلیس روابط بین دو کشور به تیرگی گرایید.

انگلیس تنها کشوری است که به طور جدی از روسیه انتقاد می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون فرانسه، در بین کشور‌های اروپایی انگلیس تنها کشوری است که همچنان به طور جدی و مستقیم از روسیه انتقاد می‌کند.

تلویزیون فرانسه گزارش داد بعد از مسموم شدن اسکریپال جاسوس سابق روس در انگلیس که تیرگی روابط بین لندن و مسکو را به دنبال داشته است، کرملین همواره اتهامات مطرح شده را رد کرده است.

در یک برنامه تلویزیونی مجری از سلیمان زیغیدور کارشناس مسایل بین المللی پرسید با طرح اتهامات جدید علیه مسکو از سوی لندن، زورآزمایی بین دو کشور بار دیگر تشدید شد. نظر شما در این باره چیست؟

زیغیدور پاسخ داد ماجرای جاسوس بازی، به کارگیری جاسوس طرف مقابل، جاسوسی دوجانبه و فرار جاسوسان به اندازه‌ای بین انگلیس و روسیه رواج داشته که در ادبیات جایگاهی خاص یافته و رمان‌های زیادی با این مضمون نگاشته شده و البته فیلم‌هایی نیز در این رابطه ساخته شده است.

از حدود بیست سال پیش و پس از فروپاشی شوروی، لندن برای شخصیت‌های سیاسی طرفدار ولادیمیر پوتین و همچنین مخالفان وی به یک پناهگاه مبدل شده است. این شخصیت‌ها با میلیارد‌ها پول خود روزنامه‌ها و تیم‌های فوتبال را خریداری کرده اند.

شخصیت‌های سیاسی پناه برده به انگلیس که مخالفان روس را تامین مالی می‌کنند، با پول‌های خود به لندن گریخته اند. در بین این دو گروه جاسوسانی حضور دارند. بیش از چهار نفر از شخصیت‌های روس در شرایطی مشکوک هدف حمله قرار گرفته اند.

مجری گفت، اما انگلیس در راس کشور‌های منتقد روسیه قرار دارد و حتی در معرفی کردن این کشور به عنوان یک کشور یاغی تردید نمی‌کند.

زیغیدور گفت، بدون تردید انگلیس آخرین کشور اروپایی و یا غربی است که همچنان به صورت مستقیم و به طور جدی از روسیه انتقاد می‌کند. سایر کشور‌ها این طور عمل نمی‌کنند. فرانسه از انتقاد خودداری می‌کند و آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ کاملا از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرده است.

آلمان نیز به طور دائمی با روسیه در حال گفتگو است. اما لندن آخرین کشوری است که همچنان با روسیه زورآزمایی می‌کند. البته باید بگویم این رویه در انگلیس یک رویه سنتی است. سابقه رویارویی روسیه و انگلیس به قرن نوزدهم و دوران زورآزمایی دو کشور با به کارگیری جاسوسان با هدف کنترل شبه قاره هند و آسیای مرکزی بر می‌گردد.

انتهای پیام/

گزارش تلویزیون فرانسه درباره تیرگی روابط انگلیس و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار