وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نوسان ۱۰ درصدی قیمت دارو‌ها در کشور خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به نه‌هزار قلم دارو داریم که یک هزار و ۴۰۰ قلم افزایش قیمت داشته است، گفت: طبق اطلاعات رسیده در تأمین دارو‌ها ۹.۷ درصد تغییر قیمت داشتیم.


وی با اشاره به تغییر قیمت دارو‌ها افزود: دارو‌هایی که مشابه داخلی دارند با تغییر قیمت مواجه و آن‌هایی که مشابه داخلی ندارند با قیمت قبل ارائه خواهند شد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخشی از دارو‌های داخلی دچار نوسان قیمت شدند و سقفی که دولت برای افزایش قیمت این دارو‌ها مصوب کرده بین نه تا ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.


قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: دولت توانسته با هر سختی دارو را با همان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان تأمین و حدود هفتاد درصد خرید دارو برای یک سال انجام شده است.

وی هم چنین هدف از سفر خود به خراسان‌جنوبی را در جریان گرفتن از مشکلات روزمره مردم دانست و گفت: امیدوارم تمام پروژه‌هایی که در خدمت سلامت مردم است باعث رضایت آن‌ها شود.

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد به مرکز دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و افزود: این مجموعه مجهز با اساتید بسیار جوان و در عین حال فعال دایر شده که تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه جذب می‌شدند به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
وی گفت: تلاش یک استان مرزی و شرقی کشور در جهت ارتقاء دانش و مهارت برای افراد بومی این استان قابل تحسین است.
انتهای پیام/ب


سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار