وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارز چهار هزار و 200 تومانی برای خرید و واردات نهاده های دامی امسال تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی عصر چهارشنبه با اعلام  خبر تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی در دامغان گفت: اعتبار کافی برای خرید علوفه دامی مصوب شده و باید با اتخاذ ساز و کار مناسب بار روانی افزایش قیمت محصولات کشاورزی برداشته شود.
 
محمود حجتی با اشاره به افزایش قیمت علوفه در چند ماه گذشته و تاثیر آن بر قیمت شیر ابراز داشت: قیمت شیر در سال 93 دستکم 14 هزار ریال بود که اکنون این رقم به 17 تا 19 هزار ریال رسیده و این مساله نشان می دهد که دولت در ثابت نگه داشتن قیمت شیر مطلوب عمل کرده است و نیازمند یک توافق ملی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:  بیش از دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است او  تا پایان امسال در 130 تا 150 هزار هکتار از اراضی دیگر کشور نیز این سامانه ها نصب می شود.
 
وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حداقل 85 درصد از هزینه نصب سامانه های نوین آبیاری بر عهده دولت است که ممکن است این رقم برای سال های آینده به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی عملیاتی نشود.
 
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: دولت خواستار افزایش نصب سامانه های نوین آبیاری در کشور است و هر میزان این طرح ها افزایش یابد در مصرف بهینه آب تاثیر گذار است.
 
محمود حجتی همچنین در بازدید از کارخانه کنسانتره شاهرود بابیان اینکه تعاونی روستایی را مکلف به تعیین تکلیف این کارخانه می‌کنیم، گفت: این نگاه که تعاونی روستایی کارخانه کنسانتره را اجاره و در آینده بتواند بخرد یعنی ایجاد زنجیره تولید و این مهم کلید حل بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی است.
 
انتهای پیام / ز
 

صحبت های وزیر جهاد کشاورزی در استان سمنان

جزییات تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده های دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.