مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 گفت : 636 هزار و 856 تن گندم از کشاورزان کرمانشاه خریداری شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رحیمی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 با اشاره به خرید 636 هزار و 856 تن گندم از کشاورزان کرمانشاه در سال 97 گفت: هم اکنون برای مصرف خوراکی سه سال ذخیره استراتژیک در سیلوهای استان وجود دارد.

وی گفت : این مقدار گندم از اواخر اردیبهشت ماه تاکنون بوده است و پیش بینی خرید ما نیز محقق شده است.

رحیمی افزود : کار خرید گندم توسط 78 مرکز در سطح استان انجام شده و 531 هزار و 565 تن آن توسط سیلوهای دولتی و خصوصی و نیز 105 هزار و 291 تن توسط مباشرین تعاونی روستایی در مناطقی که سیلو در دسترس کشاورزان نبوده خریداری شده است.

وی افزود : خرید تضمینی گندم برای امسال هزار و 300 تومان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنان پنج مرکز خرید فعال در سطح استان آماده خرید گندم مناطق صعب العبور و 'داس درو' هستند و تا آخرین محموله گندم خریداری می شود.

رحیمی گفت : 47 سیلوی بخش خصوصی و نیز هفت سیلوی بخش دولتی در استان کرمانشاه وجود دارد که با مجهز شدن به آخرین تجهیزات روز دنیا کار ذخیره سازی گندم را با بالاترین کیفیت انجام می دهند.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و 278 هزار تن ظرفیت ذخیره استراتژیک در استان وجود دارد و با توجه به نیاز سالانه 250 هزار تنی مصرف خوراکی استان مابقی طبق برنامه به سایر استان ها حمل می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 در ادامه گفت: گندم ذخیره شده سال های 94 و 95 مصرف شده است و آنچه که اکنون به مصرف می رسد گندم های نو ذخیره شده سال 96 است.

رحیمی بیان داشت: گندم تازه برداشت شده باید یک خواب 6 ماهه داشته باشد تا به کیفیت مطلوب برسد برای همین گندم سال 97 در سال آینده به مصرف خواهد رسید.

وی درصد سن زدگی گندم امسال استان را زیر نیم درصد اعلام کرد و گفت: در زمینه سن زدگی کاهش چشمگیری داشته ایم چرا که با توجه به کوهستانی بودن استان در گذشته آمار سه و چهار درصدی سن زدگی را نیز تجربه کرده بودیم.

 

 

انتهای پیام/د

47 سیلوی بخش خصوصی و نیز هفت سیلوی بخش دولتی در استان کرمانشاه وجود دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.