رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان از آغاز نخستین دوره آموزشی امداد و نجات جت اسکی در ایران از امروز در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نیما حاجی پور، رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان با اشاره به آغاز نخستین دوره آموزشی امداد و نجات جت اسکی در اهواز اظهار داشت: این دوره آموزشی با نام بین المللی K38 با همکاری کمیته جت اسکی کشور و هیات انجمن های ورزشی خوزستان به مدت 3 روز در اهواز برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی در 2 بخش تئوری و کارگاهی برگزار می شود تصریح کرد: به شرکت کنندگان سازمان امدادرسان هلال احمر خوزستان روش های امداد و نجات و راهکارهای افراد سانحه دیده در آب های خروشان و متلاطم آموزش داده شده و در پایان گواهی معتبر برای آن ها صادر خواهد شد.

حاجی پور اذعان داشت: در این دوره آموزشی بیش از 50 امدادرسان هلال احمر خوزستان شرکت می کنند.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه جت اسکی وسیله ای است که در امداد و نجات کارایی بسیاری دارد بیان کرد: کاهش تلفات رودخانه ای با کمک ورزش جت اسکی هدف این دوره آموزشی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 95 درصد آمار غرق شدگان خوزستان در رودخانه ها است، افزود: برگزاری این دوره ها کمک بزرگی به افراد سانحه دیده در آب های خروشان می نماید.

نیما حاجی پور اظهار کرد: جت اسکی خوزستان با اختلاف بسیاری نسبت به استان های ساحلی هرمزگان، مازندران، گیلان و حتی کیش که مهد جت اسکی هستند رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان در تمام رده های سنی در هر 2 بخش آقایان و بانوان جزء نفرات برتر کشور هستند بیان داشت: بستر این رشته در رودخانه های خوزستان فراهم است و شهرستان های اهواز، دزفول، ماهشهر، خرمشهر و آبادان در این رشته فعالیت می کنند.

انتهای پیام/گ

برگزاری دوره آموزشی مربیگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.