معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شناسایی ۴۳۰ خوشه کسب و کار در کشور خبر داد.

مقیمی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه نشست فعالان خوشه های صنعتی در شهرستان البرز و در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ با اشاره به شناسایی ۴۳۰ خوشه کسب و کار و برنامه ریزی برای ساماندهی آن‌ها افزود: مطالعات امکان سنجی  ۱۶۹ خوشه و فعالیت‌های توسعه ایی ۹۲ خوشه به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: در ۳۴ خوشه هم در حال اجرای فعالیت هستیم و تا پایان برنامه ششم توسعه هم باید ۵۴ خوشه توسعه روستایی اضافه شود.

وی راه اندازی طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت، باز فعال کردن طرح‌های متوقف شده و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی را از جمله حمایت‌های سازمان صنایع کوچک از خوشه‌های صنعتی بیان کرد و گفت: معرفی به بازار‌های داخلی و خارجی و حمایت آموزشی، مالی از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخشی دیگر از فعالیت‌های این سازمان در سال جاری است.

در نشستی آموزشی فعالان خوشه‌های کشب و کار شهر صنعتی البرز  ۳۷ نفر از بیست استان حضور دارند.  

انتقال تجربه و بهبود کیفی و علمی خوشه ها، انتقال تجربه و تدوین چشم انداز خوشه‌ها از اهداف این دوره آموزشی است.  

خوشه‌های صنعتی پیوند چندین واحد و مجموعه تولیدی و بنگاه اقتصادی مستقر در یک منطقه با محصول نهایی مشترک هستند که فعالیت‌های همدیگر را هم پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می‌کنند.
انتهای پیام/.

 

پایان اجرای ۹۲ خوشه صنعتی در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار