حجت‌الاسلام شیخ «حسن عرفان شهرضایی» از اساتید و نویسندگان برجسته حوزه علمیه دار فانی را وداع گفت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام شیخ «حسن عرفان شهرضایی» استاد برجسته و کارشناس مسائل دینی به علت سکته قلبی در شهرستان کرمان حین سخنرانی دار فانی را وداع گفت.

این صاحب نظر و کارشناس مباحث دینی در سال 1336 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود؛ پدرش یک خیاط مذهبی و مادرش سیده‌ای از تبار سادات (طبائیان) بود. شش کلاس ابتدایی را در مدرسه خیام به پایان رساند و سپس به حسینیه سادات رفت تا دروس دینی را بیاموزد.

در محضر حجج اسلام حاج سید محمد علی طبائیان (طباطبائی) زارعان، محمدحسین رهایی و حاج شیخ علی تاکی شاگردی کرد و سپس به اصفهان رفت و از محضر استادانی چون حاج آقا حسن امامی و آقای ابراهیمی و آقای فقیهی بهره گرفت، سپس به قم آمد و نزد استادانی مانند آیات عظام طالقانی، تهرانی، مدرس افغانی، کریمی جهرمی، استادی، ابطحی، زاهدی، اعتمادی، خسرو شاهی، پیشوایی تهرانی، آیت‌الله اسماعیل‌پور و آیت‌الله شیخ جواد تبریزی کسب فیض کرد.

سالیانی چند ادبیات فارسی، حاشیه، مغنی، معالم، مختصر، مطول، لمعه، مکاسب و کاربرد علوم بلاغی در قرآن را با سروران مدارس رسالت، کرمانی‌ها، رضویه، حقانی و موسسه امام خمینی(ره) باز گفت.

از جمله تألیفات وی می‌توان به ‎آرمان غدیر از دیدگاه امیرالمومنین(ع)، ‎آفت‌ها و لطافت‌های جنسی، ‎اندیشه معلم، ‎پدر و مادر در فرهنگ اسلامی، ‎پرتوی از غدیر در کلام امیرالمومنین(ع)، ‎ترجمه و شرح جواهر البلاغه و ‎شیوه‌های اعجاز قرآن ‎اشاره کرد.

انتهای پیام /س

رحلت شیخ «حسن عرفان شهرضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.