بطحایی گفت: حدود ۳۳میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار درنظرگرفته شده است که همزمان در کشور توزیع می‌شود.

همه دستگاهها باید امکانات ورزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند/ توزیع ۳۰۰میلیارد ریال اقلام ورزشی در مدارس کشوربه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آئین بدرقه کاروان پویایی، شادابی و سلامتی که به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در کرج برگزارشد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: فعالیت های تربیت بدنی با هدف تقویت نشاط و شادابی در مدرسه از جمله فعالیت های آموزش و پروش در دولت دوازدهم است که با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم باید فعالیت تربیت بدنی را تقویت کنیم تا افراد با فیزیک مناسب وارد جامعه شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال نودمین سالی است که تربیت بدنی به عنوان درسی اجباری در برنامه درسی مدارس قرار گرفته است. در سال جاری با عنایت سازمان برنامه و بودجه، حدود ۳۳میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار گذاشته شده است که همزمان در ۳۲استان کشور توزیع می شود.

بطحایی ادامه داد: معاون دوم رئیس جمهور نسبت به ورزش دانش آموزان عنایتی ویژه دارد اما علیرغم تلاش های انجام شده هنوز با مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد چمن مصنوعی در مدارس، گفت: امکانات موجود آموزش وپرورش با نیاز ها فاصله دارد لذا اگر دستگاه ها و سازمان های مختلف به کمک بچه ها نیامده و امکانات خود را در اختیار دانش آموزان قرار ندهند این عدد و رقم ها چندان تاثیر گذار نبوده و مشکلات قامتی در بچه ها همچنان وجود خواهد داشت، اگر این اتفاق نیفتد بچه ها نمی توانند آن توانی که برای ورود به شهر نشینی نیاز دارند داشته باشند.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به نوع شهرسازی و بنای ساختمان ها اذعان کرد: متاسفانه امروزه زمین های خاکی محله ها که در گذشته محل فعالیت های ورزشی بچه ها بود دیگر نیست، لذا محیط مناسب برای انجام تحرک و انجام حرکات ورزشی وجود ندارد و ما شاهد مشکلاتی در ساختار قامتی دانش آموزان هستیم و بطور خاص در بخش دختران با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: برگزاری این مراسم نمادین است و ما نباید به این سطح از اقدامات راضی باشیم، زیرا در صورت عدم کمک نهادها به دانش آموزان مشکلات ورزشی حل  نشده و اولیا باید برای تامین امکانات ورزشی از سازمان ها مطالبه گر باشند.

گفتنی است؛ در این مراسم، وزیرآموزش وپرورش کاروان حامل اقلام ورزشی و بهداشتی را بدرقه کردند.

انتهای پیام/

اظهارات بطحایی در آئین بدرقه کاروان پویایی، شادابی و سلامتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار