براساس تحقیقات طب سنتی خاکشیر در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله رفع لک و جوش، دفع سنگ کلیه و رفع بدبویی دهان بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

دانه‌های ریز معجزه گر

براساس تحقیقات طب سنتی خاکشیر در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله رفع لک و جوش، دفع سنگ کلیه، رفع بدبویی دهان، افزایش وزن، درمان ضعف معده، درمان تورم لوزه‌ها، جلوگیری از خونریزی، بهبود یبوست سوداوی موثر است، اگر این دانه ها را شب در مقداری آب جوشیده خیس کنید و صبح روز بعد با کمی آبلیمو و عسل میل کنید، هم به کاهش وزن دست پیدا خواهید کرد و هم مشکل یبوستتان درمان خواهد شد.

//////

ماساژ پا و سکته قلبی

آیا میدانید ماساژ دادن پا از سکته قلبی پیشگیری می‌کند؟، ماساژ پا قبل از خواب به کاهش استرس و ایجاد آرامش در هنگام خواب کمک می‌کند، ماساژ پا می‌تواند کاهنده بار قلب باشد چون خلط را جابجا می‌کند به خصوص در آنهایی که پاهایشان سرد است،  ماساژ را از پنجه تا ساق پا ادامه دهید که اخلاط انباشته شده در سر و قلب پایین کشیده شود.

ماساژ فواید بسیاری دارد از جمله افزایش موضعی قطر مویرگ‌ها، تنظیم انقباض عضلانی، کمک به برگشت خون وریدی، کمک به حرکت لنف‌ها، فعال سازی هورمون‌های عصبی، تسکین و آرامش عمومی، کاهش دردهای عضلانی و رفع اسپاسم‌های موجود.

//////

مواد غذایی که هوش را کم می‌کنند

محققان معقتدند مصرف برخی مواد روی مغز تاثیر می‌گذارد و هوش را کم می‌کند؛  برای اینکه این اتفاق در بدن نیفتد از مصرف موادی چون شیرینی، نمک، شکر، چیپس، پفک، سوسیس،کالباس، سیب زمینی سرخ کرده، آدامس و پنیر در صورتی که بدون گردو باشد، خودداری کنید و به دنبال جایگزینی برای آن‌ها باشید، به طور مثال به جای استفاده از نمک از ترخون استفاده کنید.

//////

خواص میوه به و دمنوش به

به برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌، ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است؛ با خوردن به، عرق بدن خوشبو می‌شود، بهتر است خانم‌های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به مصرف كنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نیز برای التهاب‌ دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌های خشک، سینه درد، تب و گرفتگی صدا تاثیر شگفت‌انگیزی دارد، میوه به تاثیر مثبتی بر فکر و ذهن دارد روحیه را احیا کرده و باعث ایجاد نشاط و خوشحالی می‌شود، افسردگی ناشی از انواع سردردها را از بین می‌برد تقویت کننده قلب، کبد و معده است.

//////

خواص شیر بادام

شیر بادام سرشار از املاح و ویتامین‌ها و  برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مفید است؛ این نوشیدنی انرژی زا بوده و به افزایش قدرت عضلات، درخشندگی و زیبایی پوست،  افزایش قدرت بینایی کمک شایانی می‌کند، همچنین برای مبتلایان به دیابت مفید است و به کاهش کلسترول بد، تقویت قلب کمک می‌کند، علاوه بر این کاهنده وزن، ملین و ضد یبوست، بسیار مناسب جهت بیماران کلیوی است؛  این نوشیدنی را می‌توان به عنوان یک وعده خوراکی مصرف کرد.

//////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
مگه بادام شیر داره
آخرین اخبار