به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از دو هفته گذشته بحث افزایش قیمت خودرو، احتکار خودرو، تحقیق و تفحص از دو خودروساز بزرگ و آزادسازی قیمت در محافل عمومی و دولتی مطرح شد.
بحثهای ضد و نقیض از حوزههای خودرو باعث شد مشتریان و کاسبان بازار دچار سرگیجه شوند، خودروسازان داخلی هم با وعدههای خود تنش در بازار خودرو را افزایش دادند، خودروسازان معتقدند احتکاری صورت نگرفته و خودروها به دلایلی مانند کمبود قطعات به بازار ارائه نشدند، اما رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگو با گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: خودروسازان عرضه را به بازار محدود کردند و همین عامل موجب گرانی خودرو در هفتههای اخیر شده است.
این کش و قوسها بین فروشندگان و شورای رقابت و وزارت صنعت از روز گذشته شدت بیشتری به خود گرفته تا جایی که روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت خودرو با پیشنهاد شریعتمداری وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس مطرح شد که از سوی وزارت صمت تکذیب شد.
بیشتر بخوانید: واکنش شریعتمداری به حذف شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو
همچنین روز گذشته خبرهایی از منابع آگاه درباره خروج شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری منتشر شد ولی شیوا رئیس شورای رقابت در مصاحبه ای از مخالفت با افزایش قیمتهای خودرو خبر داد و گفت: دلایل خودروسازان برای افزایش خودرو کافی نبود.
با وجود اینکه تکذیب افزایش قیمت خوردو از سوی مسئولان وزارت صنعت مطرح میشد و وزیر صنعت، شورای رقابت را تا صبح دیروز مرجع قیمتگذاری میدانست ناگهان تصمیمات و منافع مشتریان و مردم تغییر کرد و وزارت صمت طی اطلاعیهای از حذف شورای رقابت برای قیمتگذاری خودرو خبر داد.
صبح امروز نیز داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با یکی از رسانههای کشور خبر از افزایش ۲۵ درصدی خودرو و اعمال آن در خودروهای ثبت نامی جدید(پیش فروش ساپیا)، را داد.
این آشفتگی و تصمیمات لحظهای به مراتب اثرات منفی بیشتری نسبت به نوسانات نرخ ارز و تحریمهای خودروسازان دارد و عملا باعث بهم خوردن نظم بازار و افزایش تنش در بازار خودرویی کشور شده است.
بازار خودرو که به شکل سرسام آوری دچار تنش شده میطلبد با تصمیمهای کارشناسی از شدت التهاب آن کاسته شود تا شاهد هجوم نقدینگی به این حوزه نباشیم و مردم بیشتر از این متضرر تصمیمات اشتباه نشوند.
انتهای پیام/
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
اگه مردم بعد از گرونی یک کالا هجوم نکنن برای خرید، این طوری نمیشه؛ مردم عزیز هیچ راهی جز نخریدن نیست؛ لطفا نخرین.
هیچ چیز نخریم جز خوراک ضروری.تا قیمتها کاهش پیدا کند.
تا حالا چیزی که گران شد دیدی ارزان بشه
نهایتش ثابت میشه
عزیز بی زحمت اول مقاله بالا رو خوب بخون تا به اون قسمت برسی
که نوشته تموم ثبت نام های امروز سایپا با 25درصد افزایش قیمت
به فروش رفته
بعد خودت متوجه میشی که شاکی چه کسی میشه و زرنگ کیست
تا شوما باشین وقتی یه ارگانی هم پیدا میشه که از حق مردم دفاع کنه
بهش پشت نکنید
خود کرده را تدبیر نیست
سیاست بر جمع کردن نفدینگی کشوره حال با ماشین یا سکه یا پوشک یا هر چیز دیگه است. دنبال مقصر هم نگردید
گفتا زه که نالیم که از ماست که برماست
عزیز بی زحمت اول مقاله بالا رو خوب بخون تا به اون قسمت برسی
که نوشته تموم ثبت نام های امروز سایپا با 25درصد افزایش قیمت
به فروش رفته
بعد خودت متوجه میشی که شاکی چه کسی میشه و زرنگ کیست
تا شوما باشین وقتی یه ارگانی هم پیدا میشه که از حق مردم دفاع کنه
بهش پشت نکنید
خود کرده را تدبیر نیست
تولید داخل در صورت کیفیت و قیمت مناسب، صددرصد باید از طرف مردم حمایت شوند
خودروهای ثبت نام شده سال قبل را تحویل ندادند درصورتی که انبارهاشون پر هست.
الانم انقدر سیر هستند وپول مردم به حلق اینها ریختن که محصول بیرون نمیدن تا تولید سالهای قبل خود را با قیمت چندین برابر شاید سال های آینده به قیمت روز بفروشند.
مردم هم که بخاطر حرص،چشم وهم چشمی، و یه امید روزی که پولشون شود کرده باشه میخرند و ثبت نام میکنند.
به بقیه توصیه می کنند نخرید خودشان صف اول خریدند.
آخه ماشین جز هزینه واصلحلاک چی داره ب ای مصرف کننده،تعمیرات که گرانه،بیمه داره،مدلش شامل مرور زمان میشه افت میکنه،چشم بهم بزنی باید چهارحلقه لاستیک بخری براش،مصرف سوختش بکنار،یه سفر بری بعد برگشت کلی هزینه درست میشه.آلودگی هوا که داره.
والا با آژانس و وسیله عمومی رفت وآمد خیلی راحتتره.
بنده ده ساله ماشین ندارم اولش سخت بود عادت کرده بودم پیاده روی سخت شده بود برام،اما الان خیلی راحتم وراضی ،تازه هرسال هزینه نگهداری ماشین را میتونم صرف خانوادم کنم.
سفر هم قطار و اتوبوس و هواپیما هست،نهایت هزینه تعمیر رو میدم بلیت.
موفق باشید
تو نون شبمون موندیم....
شما تو فکر خودرو هستین
موفق باشین..