وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد مسکو و هم‌پیمانانش در مذاکرات صلح سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ سوریه را پایان دهند.

وزیرخارجه روسیه: مسکو، تهران و آنکارا خواستار پایان جنگ سوریه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت اهداف مسکو، آنکارا و تهران در سوریه ممکن است از برخی جهات متفاوت باشد، اما این کشور‌ها نهایتاً خواستار پایان یافتن تنش‌ها در سوریه هستند.

لاوروف در مصاحبه‌ای گفت مسکو و هم‌پیمانانش در مذاکرات صلح سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ سوریه را پایان دهند و مطمئن شوند مردم سوریه بدون مداخله خارجی سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد آمریکا به مسکو قول داده است از جدایی معارضان مسلح و تروریست‌ها در سوریه مطمئن شود. لاوروف اعلام کرد ایران و روسیه به دعوت مستقیم دمشق در سوریه عملیات انجام می‌دهند این در حالیست که عملیات کشور‌های دیگر در سوریه غیرقانونی است.

براساس شواهد موجود، گروه‌های تروریستی قصد دارند تحت پرچم سوریه به شهروندان ادلب حمله شیمیایی کنند و دولت سوریه را مقصر نشان دهند. این اقدام بهانه‌ای برای حمله کشور‌های غربی به دولت سوریه خواهد بود. به همین دلیل شرایط در ادلب به شدت پرتنش است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیشتر گفته بود آزادسازی استان ادلب یکی از اولویت‌های ارتش سوریه است. این در حالیست که واشنگتن با حمله احتمالی سوریه به ادلب (برای آزادسازی آن از سلطه تروریست‌ها) مخالف است. رئیس جمهور آمریکا به دولت سوریه، روسیه و ایران درباره حمله نظامی به این استان هشدار داده است.

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه پیشتر گفت هشدار‌های آمریکا «اراده مردم و ارتش سوریه برای آزادسازی و پاکسازی ادلب و پایان دادن به تروریسم در این کشور را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار