فرمانده ناجا گفت: بانک مرکزی لیست صرافی‌های مجاز را به پلیس اعلام می‌کند و اگر نام صرافی در این لیست نباشد، پلیس می‌تواند با آن برخورد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه دیدار با مردم در مرکز نظارت همگانی و بازرسی ۱۹۷ که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز نظارت همگانی ناجا در سال‌های گذشته تاسیس شد و مردم برای بیان انتقادات، پیشنهادات خود می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی افزود: در سال ۹۶، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد تماس توسط مردم با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است که حدود یک سوم از تماس‌ها عملیاتی شدند و مابقی یا انتقاد و پیشنهاد بودند و یا امکان عملیاتی شدن آن‌ها وجود نداشته است.

فرمانده ناجا ادامه داد: ۸.۵ درصد از تماس‌ها در سال ۹۶ انتقاد و شکایت بودند و تعداد تماس‌ها با ناجا از طریق سامانه ۱۹۷ در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن، ۱۰.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار اشتری گفت: ماموریت‌های نیروی انتظامی به گونه‌ای است که در ارتباط مستقیم با مردم بوده و ما قصد داریم این ارتباط را هر روز شفاف‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری ۶۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد میزان تماس‌ها هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که مردم بیشتر از کدام پلیس ناراضی هستند، بیان کرد: مسلم است که مجموعه‌هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند، نارضایتی از آن‌ها بیشتر باشد، پلیس راهور و آگاهی‌ها بیشترین ارتباط را با مردم دارند، اما پلیس مرزبانی ارتباط کمتری با مردم دارد و این موضوع به این معنی نیست که پلیس‌هایی که شکایت بیشتری دارند، خوب کار نمی‌کنند، بلکه دلیل آن ارتباط بیشتر با مردم است.

سردار اشتری افزود: اگر مردم از سامانه ۱۹۷ به دلیل رسیدگی نکردن به شکایات و انتقادات آن‌ها ناراضی هستند نیز می‌توانند به دفاتر بازرسی‌ها پلیس در استان‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: بیشترین مراجعه مردم مربوط به موضوعات توقیف خودرو، نظام وظیفه و جریمه های راهنمایی و رانندگی است.

فرمانده ناجا گفت: ما نتوانستیم زحمات ماموران خود را جبران کنیم و از نظر معیشت از نهادهای دیگر عقب تر هستیم، اما این موضوع به این معنی نیست که ماموران ما به دلیل حقوق پایین به درستی به وظایف خود عمل نکنند.

سردار اشتری در رابطه با برخورد صرافی‌های غیر مجاز گفت: برخورد با صرافی‌های غیرمجاز با قوه قضاییه، بانک مرکزی و وزارت کشور است.

وی بیان کرد: بانک مرکزی لیست صرافی‌های مجاز را به پلیس اعلام می‌کند و اگر نام صرافی در این لیست نباشد، پلیس می‌تواند با آن برخورد کند، در غیر این صورت پلیس نمی‌تواند صرافی‌های غیر مجاز و مجاز را تفکیک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.