بخش‌های اورژانس، داخلی و اطفال بیمارستان ۲۹۶ تخت خوابی شهید دکتر جلیل یاسوج آماده افتتاح است.

 به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مرحله نخست بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی شهید دکتر جلیل یاسوج شامل بخش‌های اورژانس، داخلی و اطفال در نیمه دوم شهریورماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

اورنگ ایلامی از روند نصب تجهیزات این بیمارستان آموزشی و تخصصی خبرداد و افزود: در مرحله نخست این طرح ۱۰۰ تخت بیمارستانی همراه با تجهیزات روز پزشکی و درمانی بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی ساخت این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم با بیان اینکه افتتاح این بیمارستان باید همراه با نصب کامل تجهیزات درمانی و بدون کمترین نواقص و ایراد فنی و یا کمبودی در بخش‌های گوناگون باشد گفت:البته بهره برداری از این بیمارستان در شرایط کنونی که استان به ویژه شهر یاسوج با کمبود فضا و امکانات پزشکی مواجه است یکی از دغدغه‌های مردم، مسئولان و متولیان امر است.

علی محمد احمدی ادامه داد: امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، کلاس‌های بالینی، کتابخانه برای اقامت دانشجویان از بخش‌های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.

وی اضافه کرد:با بهره برداری از سه بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی شهید جلیل یاسوج، ۱۰۰ تختخوابی گچساران و ۳۲ تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به بیش از هزار تخت خواهد رسید.

احمدی گفت: حدود ۴۸۰ تخت ظرف یک ماه آینده به تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان اضافه خواهد شد.

مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های کهگیلویه وبویراحمد حدود ۹۸۰ تخت است که بیش از ۷۰۰ مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.

عملیات اجرایی بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی "شهید دکتر جلیل" یاسوج از سال ۸۵ آغاز شد و پس از ۱۲ سال هم اینک مرحله نخست آن آماده افتتاح شده است.

این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال ۸۵ بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و بازیربنای ۲۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.

امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن،آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.

انتهای پیام/د

مرحله اول بیمارستان شهید جلیل یاسوج آماده بهره برداري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.