معاون فرماندار ویژه مرند از برگزاری جشنواره قصه گویی ویژه سالمندان با همکاری اداره بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شیخ پور معاون فرماندار ویژه مرند در شورای سالمندان و ستاد مناسب سازی شهرستان مرند، با اشاره به افزایش امید به زندگی در ایران گفت: در آینده نزدیک با انبوه جمعیت سالمندی روبه رو خواهیم شد و امروز باید تا دیر نشده، به فکر سالمندان بود.

وی با انتقاد از مصوبه گذشته شورای سالمندان شهرستان مبنی بر برگزاری ورزش صبحگاهی سالمندان در هفته بهزیستی عنوان کرد: چرا ورزش صبحگاهی ویژه سالمندان تنها باید در هفته بهزیستی برگزار شود، این برنامه مفرح ورزشی باید در طول سال برنامه ریزی شود.

شیخ پور با اشاره به پیشنهاد برگزاری جشنواره قصه گویی در مرند تصریح کرد: جشنواره قصه گویی ویژه سالمندان با همکاری اداره بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در مرند برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه احترام به سالمندان در دین اسلام ابراز داشت: امروز بین نسل جوان و نسل سالمند فاصله ایجاد شده است و تجربیات نسل سالمند از سوی نسل جدید، نادیده گرفته می‌شود.

شیخ پور افزود: متولیان فرهنگی به جای تبلیغ مسائل فرهنگی، از سیاست بحث می‌کنند، سخنرانان و متولیان فرهنگی، با حضور در مساجد، ضمن نقد و تحلیل مسائل سیاسی روز، باید مسائل فرهنگی را نیز گوشزد کنند.

معاون فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: ماه محرم و برپایی جلسات عزاداری هیئات مذهبی، فرصت مغتنمی است تا مسائل فرهنگی و ضرورت احترام به سالمندان به نسل جوان گوشزد شود.

وی در بخش دیگری بر ضرورت مناسب سازی شهری تاکید کرد و گفت: برخی از مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان مرند حتی مصوبات جلسات ستاد مناسب سازی را مطالعه نمی‌کنند تا آن را عملی کنند. 

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مرند میزبان برگزاری جشنواره قصه گویی ویژه سالمندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.