سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: برای احداث پالایشگاه، سرمایه گذاری کلان نیاز است، اما سرمایه گذاران تمایلی به همکاری ندارند.

سرمایه گذاران تمایلی به احداث پالایشگاه جدید ندارنداسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان، وارد کننده بنزین است، گفت: کمیسیون انرژی خانه ملت این موضوع را از وزارت نفت پیگیر شد و این وزارتخانه مقرون به صرفه نبودن احداث پالایشگاه، بی رغبتی سرمایه‌گذاران به همکاری در این زمینه و سهولت فروش نفت خام را از دلایل این امر بیان کرد.

وی افزود: وزارت نفت طبق اصل ۴۴ قانون اساسی از احداث پالایشگاه منع شده و بر اساس قوانین، ساخت پالایشگاه‌ها عمدتا در اختیار بخش خصوصی است.

قره‌خانی تاکید کرد: برای احداث پالایشگاه، سرمایه گذاری کلان مورد نیاز است، اما در شرایط کنونی، با اینکه مقرر شده در چند نقطه پالایشگاه ساخته شود، سرمایه گذاران تمایلی به همکاری در این زمینه ندارند. ما باید در این زمینه جذابیت ایجاد کنیم تا شرکت‌های بزرگی مثل "بی پی" به مشارکت ترغیب شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف بالای بنزین در کشور، اظهار کرد: به دلیل تعداد زیاد خودرو‌های بی کیفیت، افزایش آمار سفر‌ها در تعطیلات و نیز ترافیک‌های سطح شهر، مصرف بنزین در کشورمان بالاست.

قره خانی در بخش پایانی بیان کرد: معتقدم در شرایط فعلی، باید برای کاهش مصرف بنزین در کشور نخست سیاست قیمت را اجرا کنیم و اگر تاثیرگذار نبود، سیاست سهمیه بندی بنزین را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار