وزیر خارجه اسپانیا ضمن بیان این که آمریکا دیگر صلاحیت میانجی‌گری در مسئله فلسطین را ندارد اظهار داشت مادرید قصد دارد با دو برابر کردن کمک خود به آنروا به تصمیم آمریکا واکنش نشان دهد.

اسپانیا کمک هایش را به فلسطینی‌ها افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تشکیلات خودگردان فلسطین و اسپانیا تاکید کردند آمریکا در حال از دست دادن صلاحیت میانجی‌گری در مسئله فلسطین است.

وزرای امور خارجه اسپانیا و تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در مادرید تاکید کردند به دلیل هم راستا شدن آمریکا با مواضع اسرائیل، واشنگتن صلاحیت خود را برای میاجی‌گری میان دو طرف از دست داده است.

جوزپ بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «باید متاسف باشیم که آمریکا، پس از چندین سال ایفای نقش در جهت کمک به روند صلح (میان فلسطین و اسرائیل)، متاسفانه به سمت از دست دادن صلاحیت برای جلب اطمینان دو طرف پیش می‌رود.»

بورل اظهار داشت همتای فلسطینی‌اش از وضع موجود، که نتیجه هم راستا شدن آمریکا با مواضع اسرائیل به شمار می‌آید، به شدت نگران است.

ریاض المالکی نیز اظهار داشت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیگر یک میانجی‌گر منصف نیست. به گفته وی، آمریکا تصمیم گرفته است جزیی از مشکل باشد و نه جزیی از راه حل.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، با تاکید بر این که «آمریکا از نگاه اسرائیل به بحران نگریسته و موضع اسرائیل را در پیش گرفته است»، از جامعه جهانی خواست در راستای نجات روند صلح خاور میانه گام بردارد.

اظهارات دو مقام اسپانیایی و فلسطینی در واکنش به تصمیم روز جمعه آمریکا در مورد فلسطین ایراد می‌شد. دولت آمریکا اعلام کرد دیگر به آژانس سازمان ملل برای کمک به آواره‌های فلسطینی (آنروا) کمک نمی‌کند.

وزیر امور خارجه اسپانیا این اقدام آمریکا را رفتاری یکجانبه خواند و آن را محکوم کرد. وی اظهار داشت مادرید قصد دارد با دو برابر کردن کمک خود به آژانس سازمان ملل در فلسطین (آنروا)، به تصمیم آمریکا واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار