خوراکی‌های قرمز رنگ مملو از عناصر غذایی مفید هستند که بسیاری از آن‌ها هنوز برایتان ناشناخته اند.

.خوراکی‌های قرمز بخورید تا سالم‌تر بمانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سبزیجات و میوه‌هایی که رنگ قرمز دارند به تبدیل کربوهیدرات، پروئتین و چربی به انرژی کمک می‌کند و همچنین مواد آنتی‌اکسیدان متعددی از جمله لیکوبین، فلافونوئید و رسیوراترول در این خوراکی‌ها وجود دارد.

به گزارش وبگاه بولدسکای، وجود مواد آنتی‌اکسیدان در خوراکی‌ها می‌تواند به مقابله بیماری‌های قلب و سرطان پروستات کمک کند و خطر حملات قلبی و سکته‌های مغزی را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها قدرت بینایی را افزایش داده و التهابات و فشار خون را کاهش می‌دهند.

در میان میوه‌ها، میوه‌های قرمز رنگ کم نیستند. انار، توت وحشی قرمز، گیلاس، توت‌فرنگی، پرتقال پیوندی، هندوانه، سیب سرخ، انگور قرمز، گریپ فروت قرمز، گوجه فرنگی، آلو و گلابی قرمز از آن جمله‌اند.

از سوی دیگر تعداد قابل توجهی سبزیجات و بقولات قرمز نیز وجود دارد و می‌توان از فلفل دلمه، لوبیای قرمز، فلفل، پیاز قرمز، سیب زمینی قرمز، چغندر، ترب قرمز و کلم قرمز نام برد.

در خوراکی‌های قرمز، مقدار اندکی سدیم و کالری وجود دارد. وجود آنتی اکسیدان لیکوبین باعث ایجاد رنگ قرمز در آنها می‌شود. لیکوبین می‌تواند مانع انواع سرطان‌ها، از جمله سرطان ریه، سرطان پستان، مری و روده شود.

علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، الیاف و مواد معدنی متعددی در خوراکی‌های قرمز وجود دارد. برخی دانشمندان خوراکی‌های قرمز را داروخانه متحرکی توصیف کرده‌اند که هر آنچه بدن برای مقابله با بیماری‌ها نیاز دارد، در خود دارند.

نکته قابل توجه در خوراکی‌های قرمز این است که بخش اعظم آنها را می‌توان به صورت خام و نپخته خورد. با اینحال پختن آنها در قالب غذاها و یا سوپ‌های مختلف و یا به عنوان یکی از اجزای تشکیل‌دهنده سالاد نیز توصیه می‌شود.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

خوراکی‌های قرمز بخورید تا سالم‌ بمانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.