باب وودوارد در کتاب جدید خود فاش کرده که دونالد ترامپ سال ۲۰۱۷ در گفتگو با وزیر دفاع آمریکا، خواستار ترور رئیس‌جمهور سوریه شده است.

طرح ترامپ برای ترور بشار اسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، باب وودوارد، خبرنگار کهنه‌کار آمریکایی و یکی از دو خبرنگار واشنگتن‌پست که باعث افشای رسوایی واترگیت شدند، در کتاب جدید خود با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید»، فاش کرده که رئیس‌ جمهور آمریکا سال 2017 میلادی خواستار ترور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شده است. 

در این کتاب آمده است ترامپ پس از حمله شیمیایی سال 2017 میلادی، خواستار ترور رئیس جمهور سوریه شده است. حمله شیمیایی خان شیخون در استان ادلب سوریه سناریویی ساختگی و از پیش طراحی شده از سوی کشورهای غربی بود که توسط تروریست‌های تحت حمایت آنها اجرا شد تا ارتش سوریه از پیروزی‌های پی در پی در برابر تروریست‌ها باز بماند.

وودوارد در این کتاب که قرار است به زودی منتشر شود و یک نسخه از آن به دست روزنامه واشنگتن‌پست رسیده، مدعی شده است ترامپ خطاب به جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، با عصبانیت می‌گوید: بیایید او را بکشیم. بیایید خیلی از آنها را بکشیم. متیس نیز در پاسخ می‌گوید که کار بر روی این طرح را آغاز خواهد کرد، اما بی‌درنگ خطاب به یکی از مشاوران کاخ سفید می‌افزاید: هیچ یک از این کارها (که ترامپ گفت) را انجام نخواهیم داد. باید بسیار سنجیده‌تر عمل کنیم.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به انتشار این خبر گفت: «متیس با رد درخواست ترامپ برای ترور اسد مرتکب اشتباه شد. ما باید همان کاری را با اسد می‌کردیم که با قذافی کردیم!»

پس از اجرای سناریوی ساختگی غرب درباره حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، آمریکا و متحدانش سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

در حالی که ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از چنگ تروریست‌ها آماده می‌شود، کشورهای غربی بار دیگر به تکاپو افتاده‌اند تا تروریست‌های تحت حمایت خود را نجات دهند و این بار نیز به سراغ سناریوی نخ‌نمای خود رفته‌اند. مقامات و رسانه‌های غربی در چند روز اخیر مدعی شده‌اند که ارتش سوریه قصد دارد ادلب را مورد حمله شیمیایی قرار دهد. ترامپ نیز در توییتی به بشار اسد درباره پیامدهای حمله به ادلب هشدار داده است.

انتهای پیام/

افشاگری خبرنگار آمریکایی درباره طرح ترامپ برای ترور بشار اسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
از شیطان جز شیطنت و فریب و دروغ و جرم و جنایت انتظار نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
وعده خدا باید در مورد ستمگران محقق بشه
Canada
ناشناس
۰۴:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
اگر تروریست شکست بخورند .باید به کشورهایشان برگردند .اینها نمیخواهند اونها برگردند .چونکه مو دماع خودشون میشوند .این اشخاص در زندگی شکست خورده بودند و برای کشور ی که در ان زندگی میکردند .مشکلاتی بوجود اورده بودند .اینور اب خوشحال بودند .اگر ریشه این افراد کنده میشد .و برنگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
ترامپ چه کاره است...،،باید یکی مواظب خودش باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
به همین خیال باش....
آخرین اخبار