نشست تخصصی نقد، بررسی و رونمایی از کتاب کاربرد سلاح های شیمیایی و جنگ ایران و عراق با حضور امیر محمد حسین، جانشین دانشگاه فرماندهی وستاد ارتش در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

کتاب به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی نقد، بررسی و رونمایی از کتاب کاربرد سلاح های شیمیایی و جنگ ایران و عراق با حضور امیر محمد حسین، جانشین دانشگاه فرماندهی وستاد ارتش امروز سه شنبه 13 شهریورماه در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

کتاب «کاربرد سلاح های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» به نویسندگی خانم راندی هونشمار اوی گاردن و ترجمه مجید کریمی، چگونگی به کارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم بعثی عراق علیه ایران و واکنش شورای امنیت به این فاجعه انسانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

مطالب این کتاب که بر اساس اسناد شورای امنیت توسط خانم اوی گاردن به چاپ رسیده، در آن مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی و بی توجهی شورای امنیت به این فاجعه جنگی بازگو شده است.

مجید کریمی، مترجم کتاب «کاربرد سلاح های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» در مراسم رونمایی از این کتاب به برخی از موضوعات مطرح شده در پژوهش خود پرداخت و گفت: عدم واکنش جدی شورای امنیت منجر به تشدید کاربرد سلاح های شیمیایی در جنگ ایران و عراق شد و در برخی موارد حتی رژیم بعثی عراق را مورد حمایت قرار می داد.

وی تصریح کرد: در جنگ هشت ساله شورای امنیت به جای توجه به ابعاد و صدمات وسیع حمله شیمیایی، موضوعات دیگی از جمله جنگ نفتکش ها را در اولویت خود قرار داده بود.

در پایان این مراسم از کتاب «کاربرد سلاح های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار