همزمان با نزدیک شدن آغاز عملیات برای بازپس گیری ادلب، ترامپ با تهدیدات توئیتری در تلاش است تا آرزو‌های آمریکا را برای مداخله در سوریه زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با نزدیک شدن زمان آغاز عملیات محور مقاومت برای بازپس گیری منطقه ادلب، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از تهدید ناامید شده و حمله به آخرین سنگر تروریست‌ها را جدی می‌بیند، در پیامی توییتری خطاب به بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: "رئیس‌جمهور بشار اسد نباید بی‌محابا به استان ادلب حمله کند، روس‌ها و ایرانی‌ها دچار اشتباه بزرگی خواهند شد اگر در این تراژدی انسانی بالقوه مشارکت کنند شاید صد‌ها هزار نفر کشته شوند، اجازه ندهید این اتفاق بیفتد".

با پیشروی نیرو‌های دولتی سوریه و بازپس گیری مناطق اشغالی از دست تروریست‌های تکفیری، جنگ سوریه به ایستگاه‌های پایانی خود رسیده است؛ ادلب شهری در شمال غربی سوری و در جنوب حلب، از آخرین سنگر‌های نیرو‌های تروریستی بوده و مدت‌هاست تروریست‌های آواره از دیگر مناطق سوریه را در خود جای داده است؛ به همین علت بازپس گیری ادلب می‌تواند تمامی آرزو‌های آمریکا مبنی بر مداخله در سوریه را نابود کند؛ آمریکا که روزی ادامه ریاست جمهوری اسد را نمی‌پذیرفت و انجام مذاکرات آتش بس را به برکناری اسد منوط کرده بود؛ ناچار است تا  امروز تنها به یک پیام توئیتری بسنده کند و این موضوع یعنی شکستی دیگر برای کاخ نشینان واشنگتن.

وقتی پیام توئیتری و تهدید نظامی مانع از حرکت محور مقاومت نمی‌شود

دولت آمریکا در نخستین واکنش‌ها به عملیات آزادسازی ادلب دولت سوریه را متهم کرد که قصد دارد در بازپس گیری ادلب از بمب‌های شیمیایی استفاده کند؛ سه دولت آمریکا، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای با هشدار به دولت سوریه تهدید کردند چنانچه حکومت سوریه در عملیات نظامی خود برای کنترل ادلب از جنگ‌افزار‌های شیمیایی استفاده کند، با واکنش آنها روبه‌رو خواهد شد. از آنجا که دولت آمریکا پیش از این نمایش، حمله موشکی را اجرا کرده بود؛ از همان ابتدا به نظر می‌رسید طرح موضوع حمله شیمیایی تنها بهانه‌ای است تا آمریکا و هم‌پیمانانش با ساختن یک حمله شیمیایی نمایشی بهانه لازم را برای حمله واقعی به سوریه فراهم کنند. حتی ترامپ و دار و دسته اش نیز می دانند حمله شیمیایی در جنگ سوریه و از طرف این کشور به هیچ وجه صورت نگرفته، چرا که در سال 2014 ، سوریه تحت نظارت آمریکایی ها و بازرسان سازمان ملل تمام سلاح های شیمیایی خود را به کمک روسیه امحا کرد.

شواهد و قرائن جملگی حاکی از آن هستند که صحنه سازی های آمریکا و غرب برای حمله شیمیایی در «ادلب» سوریه به دلیل دستپاچگی آنها در برابر عملیات بزرگ آزادسازی این شهر، کلید خورده است.  تکفیری ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها به سناریوی از پیش طراحی شده استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب با هدف سرپوش نهادن آن بر شکست‌های سنگین و پی در پی معارضان مسلح و تروریست های تکفیری در جبهه های مختلف نبرد با نیروهای مقاومت، رو آورده اند. اکنون آمریکا و هم‌پیمنانش به کاری می کنند تا اذهان عمومی را از شکست های سنگین تکفیری های دست پرورده خود و همچنین معارضان مسلح، منحرف سازند.

در همین راستا مقامات سیاسی سوریه، ایران و روسیه بار‌ها هرگونه حمله شیمیایی را رد کردند؛ وزارت دفاع روسیه هم چندین بار در طول هفته گذشته از امکان وقوع یک نمایش دیگر توسط آمریکا خبر داده بود؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در سخنانی اعلام کرد که اسناد ساختگی بودن حمله شیمیایی به تروریست‌ها را به سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تحویل داده است.

دست و پا زدن برای حفاظت از تروریست‌ها در ادلب تنها به اقدامات دولتمردان آمریکایی محدود نمی‌شود؛ رژیم صهیونیستی هم با تامین مالی و تجهیزاتی تروریست‌ها و درمان سربازان آنها در خاک خود، تلاش دارد تا بازهم حضور آن‌ها را در سوریه شاهد باشد.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه( ۱۲ شهریور) با بیان اینکه ما هر آنچه را که در سوریه اتفاق می‌افتد رصد می‌کنیم، گفت: ما با هرگونه تهدید ایران مبارزه می‌کنیم و فرقی نمی‌کند در کجا باشد، دست اسرائیل کاملاً باز است. ما این آزادی عمل را برای خود محفوظ می‌دانیم.

اشاره سخنان لیبرمن به خبری بود که هفته گذشته در رسانه‌ها مبنی بر ارسال موشک از ایران به عراق منتشر شده بود؛ ادعای مضحکی که دولت‌های ایران و عراق ارسال موشک از ایران به عراق را رد کرده بودند. لیبرمن در ادامه تهدیدات خود گفته بود که ما قطعاً هر آنچه را که در سوریه اتفاق می‌افتد رصد می‌کنیم و در ارتباط با تهدیدات ایران، خود را تنها به قلمرو سوریه محدود نمی‌کنیم.

یاوه‌گویی مقامات اسراییلی در حالی مطرح می‌شود که چند روز گذشته، مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران به صراحت تاکید کردند که از لحاظ محاسبات سیاسی احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد. قطعا با این وجود تجربه جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه نشان می‌دهد اسرائیل ممکن نیست باز هم دست به حماقتی بزند، اشتباهی که اگر رخ دهد قطعا برای آنان جبران ناپذیر است، زیرا ایران، ایران است و تفاوت بسیاری زیادی با عراق، لبنان و سوریه دارد.

وقتی پیام توئیتری و تهدید نظامی مانع از حرکت محور مقاومت نمی‌شود

امروز حدود 7 سال است کشور سوریه در بحران به سر می برد و با کارشکنی محور غربی عربی ظاهرا تنش های این کشور تمامی ندارد. با توجه به پایان نابودی تروریست ها هر بار که ارتش سوریه اقدام به پاکسازی شهرها و نقاط این کشور می کند، تکفیری ها بهانه ای می آورند و افکار عمومی را در خلاف جهت اقدامات نیروهای سوری بسیج می کنند.

سناریوی این بار آمریکایی تکفیری دور از ذهن نیست، چراکه بارها تکرار شده است؛ ادعای حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه آن هم در شرایطی که دست بالا در جنگ را دارد از هم اکنون مطرح می‌شود. اتهاماتی که هر بار در موعدی مقرر و سر بزنگاه زده می شود تا برای تکفیری ها زمان خریده شود، حملاتی که توسط بازرس و سخنگوی سازمان ملل تایید نشده است، اما نمایندگان کشورهای غربی در سازمان ملل همچون فرانسه و آمریکا از حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه دم می زنند و جالب تر اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه را نیز در این حملات محکوم می کنند. 

حال خبرها حاکی از آن است که بهانه جدید آمریکا و ترامپ برای  هدفی که 7 سال نتوانسته اند آن را محقق کنند همین ادعای پوچ حمله شیمیایی انجام نشده به اِدلب است. گزینه های نظامی که در افغانستان و عراق اتخاذ شد، این بار با رنگ بوی دیگری در سوریه ظاهر شده است، صحبت گزینه نظامی چند ملیتی که به بهانه ادعای حمله شیمیایی در ادلب زده می شود، بیانگر این موضوع است که آمریکا به هیچ وجه به امنیت و آرامش برای مردم سوریه فکر نمی کند و فقط قصد براندازی حکومت این کشور را دارد، هدفی که قطعا در حد یک رویا باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۲۰:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
به امید نابودی پست های وهابی
Iran (Islamic Republic of)
4040
۱۹:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
یقیننا در ساعات اولیه امریکا بیست هزار کشته وتلفات میدهد بلکه این روند ر کمتر از 24 ساعت بالای 50 هزار کشته امریکایی که باعث تغیرات فاحش معادلات بین الملل میشود.
آخرین اخبار