رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز (سه شنبه) از پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بازدید کرد.

گسترش تحقیقات گام بلندی در جهت علمی کردن مدیریت بحران استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: تجهیز و بهره برداری کامل از این آزمایشگاه توانایی انجام اکثر آزمایش‌های استاتیکی و دینامیکی سازه ها، آزمایشهای مخرب و غیر مخرب در محیط آزمایشگاهی را فراهم نموده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از تجهیزات آزمایشگاه سازه نظیر کف قوی، دیوار عکس العمل ثابت، میز لرزان و مجموعه جک دینامیکی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی کشور در بهبود مدیریت بحران سوانح طبیعی گفت: بررسی و امکان سنجی تعریف و اجرای پژوهشهای کاربردی و بنیادی، در حیطه مسائل لرزه ای، سازه ای، مدیریت بحران، شریانهای حیاتی و سایر موارد مرتبط با فعالیت ها و اهداف از جمله انتظارات سازمان مدیریت بحران کشور از پژوهشگاه بین المللی زلزله است.

وی خاطر نشان كرد: این مجموعه كه برای اولین بار در كشور راه اندازی شده است، می‌تواند كمك زیادی در پروژه‌های ملی و مدل نمودن سازه هایی نظیر پل ها، ساختمان های بلند مرتبه و غیره را داشته باشند.

معاون وزیر کشور ضمن مرور اجمالی همکاری های اخیر پژوهشگاه با سازمان مدیریت بحران کشور، به خصوص در موضوع ارتقای فرهنگ ایمنی در برابر زلزله، بر ارائه خدمات علمی مورد نیاز سازمان توسط پژوهشگاه در حوزه خطر زلزله تاکید نمود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در ادامه ضرورت هم افزایی ظرفیت های موجود برای نیل به اهداف توسعه پایدار و ایمن سازی کشور در برابر زلزله را از مهمترین اهداف سازمان دانست و گفت: برای ارتقای تاب آوری کشور مطابق با تعهدات داخلی و بین المللی، می بایست تمامی نهادهای علمی و اجرایی کشور مشارکت فعالانه داشته باشند.

نجار با اشاره به خطر زلزله در ایران و تبعات گسترده آن گفت: با گسترش تحقیقات علمی و آزمایشگاهی توسط پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گام بلندی در جهت علمی کردن مدیریت بحران در کشور برداشته شده است.

گفتنی است علاوه بر رئیس مهندسی سازه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، معاونین پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی اسماعیل نجار را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/

بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران از آزمایشگاه مهندسی سازه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار