با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی،فرماندار تایباد و جمعی از مسئولین استانی ، استاندار هرات از طریق مرز دوغارون وارد ایران شد.

استاندار هرات از مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شدمحمد آصف رحیمی استاندار هرات در حین ورود به مرز دوغارون در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  گفت: با حمایت مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر روابط خوبی بین دو کشور ایران و افغانستان برقرار شده و استان خراسان رضوی نقش بسزایی در حوزه اقتصادی استان هرات داشته است.

وی افزود: دولت افغانستان و استان هرات یکی از مراکز اقتصادی افغانستان همواره در پی کسب تجربه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران بوده تا بتواند تجربیات به دست آمده را در حوزه های مختلف به کار برد.

محمد آصف رحیمی ادامه داد: اهداف مهمی همچون بررسی آخرین وضعیت مسیر ریلی خواف- هرات که پیش بینی می شود طی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.موضوع حامل های انرژی بویژه برق که از استان خراسان رضوی صادر می شود و صادرات انواع کالا و برخی از مشکلات زیست محیطی از مهترین اهداف سفر به استان خراسان رضوی می باشد.

استاندار هرات در ادامه به جایگاه مرز دوغارون در رونق اشتغال استان هرات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد کالاهای ایرانی مورد مصرف مردم کشور افغانستان و شهر هرات می باشد و همچنین این دروازه طلایی نقش بسزایی در اشتغالزایی بازار هرات داشته است.
 
گفتنی است مرز دوغارون در فاصله 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد وشهرستان تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام // ف.م
 
 

سفر استاندار هرات به خراسان رضوی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.