مدیر کل انتقال خون استان کرمان گفت: بیش از ۸ درصد بیمارن تالاسمی کشور مربوط به کرمان است که هر فرد ماهیانه به دو واحد خون جهت زنده ماندن نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میرزایی مدیر کل انتقال خون استان کرمان در دیدار با حجت الاسلام تدینی مدیر کل اوقاف استان کرمان گفت: مهمترین اصل این سازمان بر پایه تامین خون سالم از لحاظ سلامت کیفیت خون می‌باشد که بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت جهانی از لحاظ سلامت خون ایران همتراز با کشور‌های اروپایی است.

وی با بیان اینکه شاخص اهداء خون در ایران ۲۷ واحد به ازاء هر یک هزار نفر می‌باشد افزود: بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات دریافت خون استان قدیمی می‌باشد که نیاز به ارتقاء و جایگزینی دستگاه‌های جدید داریم که به دلیل نداشتن درآمد پایدار در این زمینه با مشکل روبه رو هستیم.

میرزایی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی کرمان در حال حاضر ۵ پایگاه انتقال خون، نیاز خونی استان را پوشش می‌دهند.

مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه بیش از ۸ درصد بیماران تالاسمی کشور مربوط به این استان است که ماهیانه به دو واحد خون جهت زنده ماندن نیاز دارند به مشکلات پیش رو در این حوزه اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از ۱.۵ لیتر خون در استان از لحاظ سلامت پالایش می‌شودکه ۴۰ درصد سهم خون اهدایی در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود:انتقال خون مستقیما در حوزه سلامت احاد جامعه نقش دارد و یکی از مصادیقی که می‌تواند به رفع مشکلات آن کمک کند سنت حسنه وقف می‌باشد.

وی اظهار کرد: نیاز است در راستای اجرای خدمات وقف، واقفین بخشی از نگاه خود را به حل مشکلات این حوزه وبیماران نیازمند قرار دهند، تا بخشی از مشکلات موجود بخصوص خرید دستگاه‌های جدید فراهم شود.

انتهای پیام/ی

واقفان به بیماران تالاسمی کمک کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار