سخنگوی شورای شهر تهران گفت: نظر اعضای شورا بر این است که افشانی می‌تواند در شهرداری به کار خود ادامه دهد و هیچ جایگزینی برای او انتخاب نشده است.

وزارت بهداشت در جمع‌آوری پسماند پزشکی سهم زیادی داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در هشتاد و چهارمین  جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوعاتی که مطرح شد در ابتدا مربوط به معرفی قائم مقام بی حساب واحد‌های شهرداری که شورا باید به آن رأی می داد.

اعطا تصریح کرد: بحث دیگر مربوط به شهرداران مناطق 22 گانه در مقام ذی حساب بود که مسائل مربوط به آن طبق قانون انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لایحه‌ای تحت عنوان بند الف مصوبه اصلاحیه تعیین بهای خدمات و چگونگی نظارت و جمع‌آوری پسماندهای پزشکی از سطح شهر بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد و کلیات آن به بحث گذاشته شد و در جلسه آینده به صورت مفصل در مورد آن بحث خواهد شد و کلیات این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

اعطا در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در جلسات هم اندیشی نام افرادی به عنوان گزینه‌های جایگزین افشانی در صورت کناره‌گیری او مطرح می‌شود یا خیر؟، گفت: مجموع نظرات اعضا بر این است که با تکیه بر قوانین موجود افشانی می‌تواند به عنوان شهردار تهران به کار خود ادامه دهد و بر این اساس هیچ جایگزینی برای او مطرح نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه طبق قانون مسئولیت جمع‌آوری و امحای پسماند ویژه و پزشکی بر عهده تولیدکننده آن است، گفت: تنها در شرایطی که این پسماند تبدیل به پسماند عادی شود، مسئولیت آن با شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه کلیات جمع‌آوری پسماندهای ویژه به بحث گذاشته شد، افزود: در جلسه بعد هم جزئیات آن به بحث گذاشته خواهد شد و در نهایت در رابطه با اینکه شهرداری در این رابطه چه نقشی باید ایفا کند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

اعطا با بیان اینکه دقیقا مشخص نیست که پسماندهای پزشکی کجا تولید می‌شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند تمام واحد‌هایی را  که پسماند پزشکی تولید می‌کنند به صورت دقیق شناسایی کند، لذا ممکن است که همه این ها نشانه درستی در شهرداری نداشته باشند و مدیریت شهرداری در این رابطه مشکل دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش مهمی از مسئولیت بر عهده وزارت  بهداشت است، تصریح کرد: طبق قانون وزارت بهداشت در این حوزه مسئولیت ویژه‌ای دارد و باید با یک نوع تقسیم کار روشن نسبت به حل این موضوع اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار