رئیس سازمان امور عشایر کشور از تخصیص قریب به ۴۰۰ ‌میلیارد تومان طی سه سال گذشته با هدف جبران بخشی از خسارت های وارد شده به عشایر به علت خشکسالی خبر داد.

 تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان با هدف جبران خسارات خشکسالی در بخش عشایریبه گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در حاشیه گردهمایی مدیران امور عشایر استان های کشور در یاسوج، گفت: با پیگیری های انجام شده و مصوبات هیئت دولت، طی سه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران بخشی از خسارات وارد شده ناشی از خشکسالی به عشایر  تخصیص یافت که سعی کردیم این مبلغ بیشتر در زمینه بهره وری در منابع تولید هزینه شود.

قندالی افزود: طی سال جدید نیز ۴۰ میلیارد تومان برای تامین منابع آب مصوب شد که تاکنون ۷۰ درصد تخصیص یافته است.
 
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: علاوه بر این، در آینده نزدیک ۵۰ میلیارد تومان برای تامین علوفه یارانه دار در دولت تصویب می شود که یک ظرفیت جدید است تا علوفه تامین و در اختیار عشایر قرار بگیرد.
 
قندالی با اشاره به دوره های برگزار شده برای مدیران، ابراز داشت: این دوره ها در قالب همایش های کاری و آموزشی برگرار می شود که این دوره نیز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در راستای توانمند سازی عشایر پیگیری می کنیم، استفاده از ظرفیت های قانونی برای برخورداری عشایر از منابع و امکانات پیش بینی شده در قانون است.
 
قندالی تاکید کرد: خوشبختانه در برنامه ششم در ۱۷ نقطه عشایر از احکام موجود در برنامه برخوردار شدند که مهمترین جزء ۱، ۲ و ۳ بند ب ماده ششم قانون برنامه ششم، (برخورداری عشایر از مالیات بر ارزش افزوده است). آغاز اجرای این مهم از سال ۹۶ بوده که طی سال گذشته با تلاش های انجام شده حدود ۷۴ میلیارد تومان از این محل برای ساماندهی عشایر در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تخصیص پیدا کرد و هزینه شد.
 
وی افزود: ‌امید است در سال جدید تا ۱۵۰ میلیارد تومان از این محل برای توسعه و عمران مناطق عشایری جذب و پروژه ها اجرایی شود.
 
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ‌علاوه بر این در مبحث برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت که بخشی مستند به بند ب ماده ۵۲ ‌قانون برنامه است یک درصد از ورودی صندوق توسعه ملی به شکل سالانه برای زنجیره گوشت قرمز به عشایر تخصیص پیدا می کند که ما در سال ۹۶، ۲۰۷ میلیارد تومان از این محل تخصیص داشتیم که تا امروز ۱۸۵ ‌میلیارد تومان آن جذب شد.
 
وی افزود: امید است در سال جدید نیز همین میزان تخصیص را برای اجرای زنجیره گوشت قرمز داشته باشیم.
 
قندالی با اشاره به تسهیلات ۱.۵ ‌میلیارد دلاری ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ابراز داشت: علیرغم بعضی از سختگیری ها، تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در کارگروه ها مصوب شده است و حدود ۵۵ میلیارد تومان از این بخش تخصیص یافته است.
 
 رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: هدف ما توانمند سازی عشایر در حوزه های مختلف بوده که بخشی از آن در حوزه دام است.
 
 
انتهای پیام/غ

۳۸ میلیون هکتار مراتع نیز در اختیار عشایر

برچسب ها: اشتغال ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.