مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سلماس از افزایش ۱۷ درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد این شهرستان از صندوق‌های صدقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مهدی خضرلو مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس در نشست خبری عصر امروز با خبرنگاران شهرستان سلماس اظهار داشت: ۳۵۶۰ خانوار متشکل از ۶۶۶۹ نفر در شهرستان سلماس، زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار  دارند.

وی افزود: از کل مددجویان شهرستان سلماس ۷۳۴ خانوار به دلیل از کارافتادگی سرپرست ۴ خانوار بدسرپرست و ۳۵۷ خانوار با سرپرست بیمار و نیز ۱۲۸ خانوار سرپرست زندانی، ۱۸۱۵ خانوار سرپرست فوت شده و مابقی شامل خانواده‌های سرپرست سرباز، فاقد والدین، متارکه، مطلقه، و معلولیت بوده که از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس شامل دو هزار و ۱۸۵ خانوار روستایی و یک هزار و ۳۷۵ خانواده شهری را شامل می‌شود که از این تعداد دو هزار و ۹۵۹ خانوار معیشت بگیر کمیته امداد شهرستان هستند.

مدیر کمیته امداد سلماس ادامه گفت: با یاری مردم نوعدوست و خیر شهرستان سلماس توانسته ایم تعداد حامیان ایتام این شهرستان را که بالغ بر ۳۴۸ نفر می‌شوند را به ۸۷۳ حامی ایتام برسانیم و در طرح محسنین نیز تعداد ۴۷۲ نفر کودکان بدسرپرست داریم که حامیان طرح محسنین نیز ۶۱۵ نفر از خیرین سلماس در این امر نیک وپسندیده وسفارش شده بزرگان دین مشارکت دارند.

وی تصریح کرد:در واحد بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) یکهزار و ۲۷۹ بیمه شده شهری داریم و در راستای حمایت درمانی از مددجویان ۷۸ کودک زیر ۶ سال بصورت ماهیانه ۹۲ هزار تومان از بسته‌های غذایی بهره مند می‌شوند.

خضرلو با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مشارکت‌های مردمی از صندوق‌های صدقات تصریح کرد: خدمات حمایتی کمیته امداد برای مددجویان و نیازمندان شامل طرح‌های ایتام و محسنین، بهداشتی و درمانی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تعمیر و تهیه مسکن،   وام‌های خودکفایی و فعالیت‌های فرهنگی را شامل می‌شود که با حمایت رسانه‌های شهرستان سلماس که می‌توان از آنان به عنوان امدادگران افتخاری کمیته امداد امام خمینی (ره) نام برد، گام‌های اساسی در جذب مشارکت‌های مردمی و تزریق فرهنگ نوعدوستی در جامعه و از سوی دیگر شفاف سازی خدمات این نهاد برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن جشن عاطفه‌ها گفت: انتظار می‌رود مردم نوعدوست شهرستان سلماس با شرکت هر چه بهتر نسبت به سال‌های پیش در این جشن، به کمک کودکانی که چشم انتظار دستان پرمهر مردم خیَر و انساندوست، برای آغاز سال تحصیلی جدید و شروعی با روحیه شاداب برای ورود به مدرسه اقدام کنند.

انتهای پیام/م

نشست خبری مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.