عضو شورای شهر شیراز گفت: به اعتقاد من شورا باید برنامه محور باشد نه مردم محور.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری امروز گفت: شورا نتیجه امری سیاسی است، و نباید محور مردم باشد بلکه باید بر اساس برنامه پیش برود.

وی افزود: اگر بخواهیم شیراز پایتخت فرهنگی شود، سازمان فرهنگی شهرداری، بایستی برای توسعه فرهنگی شهر برنامه‌ها را طبق استاندارد‌های جهانی تهیه و تدوین کند.

دودمان گفت: آنچه همینک اهمیت دارد توجه و توسعه مسائل فرهنگی شهر است و در نظر سنجی از مردم در مناطق ۱۱ گانه شهرداری نشان میدهد مردم پنج دغدغه اصلی ِآسیب اجتماعی، زیرساخت‌های فرهنگی، آموزش شهروندی، احیای بافت تاریخی و در نهایت ضرورت ارتقا فرهنگ پاسخگو دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره توجه به دغدغه‌های صاحبان ایده و جمع آوری نظراتشان، افزود: با کمسیون فرهنگی سایر کلان شهر‌ها ارتباط برقرار شده است در مقایسه با شهر اصفهان ما دارای کمبود‌هایی هستیم به عنوان مثال اصفهان دارای ۲۲ سالن مطالعه زیر نظر شهرداری است، ولی ما نداریم، و ما ۶۸ مرکز فرهنگی و ورزشی داریم، اما اصفهان ۱۷۰ مرکز داشت.

به گفته دودمان، برنامه دقیقی برای ریل گذاری فرهنگی در کمسیون فرهنگی، شکل گرفت که امیدوارم به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگری در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تعیین بودجه فرهنگی سال ۹۷ برای این کلانشهر، گفت: بیش از ۱۹ میلیارد تومان بودجه فرهنگی برای شیراز در نظر گرفته شده بود که پس از ارائه برنامه‌های فرهنگی به ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ردیف بودجه سال ۹۷ بیش از ۸ رویکرد و ۱۱۳ برنامه فرهنگی تدوین شده است.
انتهای پیام/ر

شورا نتیجه امری سیاسی است

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار