نماینده مردم دامغان در مجلس گفت:پسته دامغان امروز به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک و صادراتی ایران در دنیا شناخته‌شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ابوالفضل حسن بیگی ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان به میزبانی سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، ضمن بیان اینکه دامغان توانایی و ظرفیت حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را دارد، ابراز داشت: با توجه به تصویب منطقه اقتصادی دامغان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این شهرستان دعوت می‌کنیم که بر این اساس ساخت کارخانه بزرگ تراکتورسازی در این شهر با سرمایه‌گذاری چین در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دامغان در چهارراه مواصلاتی غرب-شرق و شمال-جنوب قرارگرفته است که همین ظرفیت دسترسی آن را با دیگر شهرها و بنادر به‌راحتی ممکن می‌کند، لذا حمایت از سرمایه‌گذاران در زمره رویکردهای مهم مسئولان این شهرستان نهادینه‌شده است.

حسن بیگی در ادامه تصریح کرد: پسته دامغان امروز به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک و صادراتی ایران در دنیا شناخته‌شده است و قطعاً توجه به فراوری و بسته‌بندی این محصول می‌تواند ضمن ایجاد رونق اقتصادی به دامغان، استان سمنان و کشور را نیز از این نظر تأمین کند.

عضو خانه ملت بابیان اینکه دامغان ۱۸ هزار هکتار باغ پسته دارد، ابراز داشت: از این میزان ۱۳ هزار هکتار باغات دامغان بارور هستند، آب‌وخاک این منطقه از قابلیت کاشت محصول پسته برخوردار است که با در نظر گرفتن ارقام مناسب با شرایط ماندگاری در برابر سرما می‌توان این ظرفیت را تا ۵۰ هزار هکتار گسترش داد.

وی افزود: بحث بحران آب و خشک‌سالی در کشور بسیار جدی است و قطعاً با روش‌های سنتی نمی‌توان به افزایش بهره‌وری دست‌یافت بنابراین امروز باید کشت محصولات پر آب‌ده زراعی نظیر هندوانه حذف‌شده و به سطح زیر کشت باغات  و تولیدات باغی افزون کرد.

انتهای پیام/ب

صحبت ای 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.