به زودی مرکز یادگیری محلی در شهرستان بهمئی بصورت مستقل آغاز به کار خواهد کرد.

آغاز فعالیت مرکز یادگیری محلی در بهمئیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج با حضور فرماندار، امام جمعه شهر لیکک، معاون سواد آموزی استان، مدیر آموزش و پرورش بهمئی و دیگر اعضاء، شورای پشتیبانی سواد آموزی در شهرستان بهمئی برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش بهمئی با اشاره به روند رو به رشد سواد آموزی گفت : ادرات مربوطه در زمینه شناسایی و معرفی بیسوادان با مجموعه اداره آموزش و پرورش تعامل بسیار خوبی دارند و با توجه به همکاری معاونت سواد آموزی استان و همه دست اندرکاران 92/1 درصد شهرستان بهمئی با سواد هستند.
جریده افزود : همه ساله در شهرستان یک موسسه کار سواد آموزی را پوشش میداد که تعداد موسسات را به دو مورد افزایش داديم تا با رقابت بیشتر به جذب سواد آموزان بیشتری اقدام کنند.
امام جمعه شهر لیکک نیز با اشاره به مشکلات آموزش دهندگان شهرستان گفت : یکی از مهمترین مشکلات این قشر زحمت کش مسئله استخدام و امید به آینده است که باعث نگرانی آنها شده است.
حجت الاسلام افروغی افزود : موسسات سواد آموزی حق و حقوق آموزش دهندگان را بطور کامل پرداخت نمی‌ کنند و در حق آنها کوتاهی می‌ شودکه انتظار می‌رود این مورد بررسی و جلو تخلف احتمالی گرفته شود.
معاون سواد آموزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به رشد سواد آموزی در استان گفت : در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 31 درصد جمعیت استان باسواد بودند که این آمار هم اکنون به 92/7 رسیده است.
خواهش نیک افزود : اهمیت سواد آموزی بر هیچ کس پوشیده نیست و درصد بالای بیسوادی در همه کشورها به فقر و توسعه نیافتگی ارتباط مستقیم دارد.
وی با اشاره به اهداف سازمان یونسکو بیان کرد : این سازمان داشتن سواد را به مراحلی تقسيم کردکه مهمترین آنها سواد اقتصادی، سواد اجتماعی، سواد عاطفی می‌باشند و در این زمینه باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.
معاون سواد آموزی استان امید به زندگی، استاندارد زندگی و سواد بزرگسالان را از شاخص های جهانی سواد آموزی دانست و گفت : در امید و استاندارد زندگی نسبت به کشورهای توسعه یافته عقب هستیم و باید زمینه رشد امید و استاندارد در زندگی را با افزایش سواد و سرانه مطالعه فراهم کنیم.
خواهش نیک اضافه کرد: با توجه به شرایط شهرستان بهمئی بزودی مرکز یادگیری محلی در این شهرستان بصورت مستقل آغاز به کار خواهد کرد.

 انتهای پیام/غ

افزایش مراکز سواد آموزی در بهمئی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.