وزیر ارتباطات گفت: دولت برای وصول و آنتن دهی اینترنت به همه روستا‌های سیستان و بلوچستان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است که بخشی از آن اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد جواد آذری جهرمی ظهر امروز پس از ورود به چابهار ضمن غبارروبی گلزاری شهدای گمنام مسجد امام حسین (ع) چابهار گفت:در حال حاضر روستا‌های سیستان و بلوچستان به لحاظ آنتن دهی ضعیف و یا فاقد شبکه پوششی همراه اول و ایرانسل است که تا پایان سال جاری بخش اعظمی از این مشکل برطرف خواهد شد.

​وی در خصوص عدم وجود شبکه اینترنت در روستا‌های استان با وجود تخصیص بودجه دولتی افزود: تاکنون به دلیل عملیات زیرسازی انجام شده بیش از ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سیستان این هزینه‌ها خود را نشان نداده است که بعد از تکمیل پروژه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

​وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای سریع پروژه زیرسازی فیبر نوری در سطح سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم در حال حاضر ثمرات این طرح را نمی‌بینند، ولی تا پایان سال با شروع و اجرایی شدن طرح تقویت شبکه ملی اینترنت در روستا‌های استان این طرح به منصه ظهور خواهد رسید.

وی ضمن تایید فقدان شبکه‌های ایرانسل و همراه اول در اکثر روستا‌های سیستان و بلوچستان تشریح کرد: همواره تمرکز وزارت ارتباطات کشور بعد از امنیت و گسترش شبکه ملی اطلاعات، رسیدن زمانی ست که بگوییم همه مردم کشور به اینترنت پرسرعت ملی دسترسی دارند و با کمک خدا به این نقطه خواهیم رسید.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر ارتباطات به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار