مسوول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان از اعزام ۷ هزار گروه جهادی به مناطق محروم در سراسر کشور خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۷۵ گروه جهادی سهم استان کردستان و ۳۷ گروه جهادی از دانشجویان استان به این مناطق اعزام می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،توحید رستمی پیش از ظهر امروز در رزمایش خدمات رسانی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) در قالب اعزام اردو‌های جهادی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، گفت: حضور در مناطق محروم و خدمات‌رسانی به مستمندان، مصداق محرومیت‌زدایی است.
مسؤول بسیج دانشجویی استان کردستان افزود: این کاروان‌های جهادی در ۲ بخش برادران و خواهران بسیجی ازامروز ۱۲ تا ۲۱ شهریورماه به ۵۵ روستای محروم کردستان اعزام می‌شوند.
وی افزود: اردو‌های جهادی امسال با شرکت ۹۰۰ نفر از برادران و خواهران در قالب ۳۷ تیم در بخش‌های عمرانی، درمانی، آموزشی، پزشکی، سلامت، فرهنگی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اجرا می‌شود و هدف از اعزام این کاروان‌ها، کمک به مردم در مناطق محروم و دور افتاده است.
فرمانده بسیج دانشجویی استان کردستان بیان کرد: انجام کار‌های فرهنگی، توانمندسازی دانشجویان، نقش‌آفرینی در عرصه جهاد و سازندگی و خدمات اجتماعی، خدمت به محرومان، محرومیت‌زدایی، ایجاد امید، دلگرمی و شور و نشاط در بین مردم روستا از دیگر اهداف اعزام کاروان‌ها به سطح روستاهاست.
رستمی با بیان اینکه رزمایش خدمات رسانی محمد رسول الله (ص) از تاریخ ۹ تا ۲۰ شهریور به مدت ۱۰ روز در سراسر کشور شروع شده است، اذعان کرد: در سطح کشور تعداد ۷ هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند که از این تعداد قریب ۲۷۵ گروه سهم استان کردستان و ۳۷ گروه جهادگر دانشجویی هستند.
رستمی یادآور شد: در طول ۱۰ روز گروه‌های جهادی در این مناطق به تناسب رشته تحصیلی خود اقدامات عمرانی، فرهنگی، پزشکی، آموزشی و دامپزشکی را انجام خواهند داد.
وی از اعزام دانشجویان جهادگر به مناطق محروم چاردولی شهرستان قروه در اردوی جهادی امسال خبرداد و گفت: خواهران در بخش دزج و برادران در بخش وینسار هر روز در ۳۷ روستای تابعه این شهرستان حضور یافته و فعالیت خداپسندانه انجام می‌دهند.
مسوول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان عنوان کرد: اختتامیه اردو‌های جهادی را در مورخ ۲۱ شهریورماه سال جاری به یادواره شهدای بخش چاردولی و سرکشی از ۸۵ خانواده شهید شهرستان قروه این دو بخش یادشده را مزین می‌کنند.
وی ادامه داد: حضور در اردو‌های جهادی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم اجر و پاداش زیادی برای این قشر زحمتکش دارد چراکه سبب امیدآفرینی در بین روستانشینان می‌شود.
رستمی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: از سرگروه‌های جهادی انتظار داریم نسبت به تربیت کادر مجرب اقدام و خود مردم روستا را نیز در امورات و کار‌ها مشارکت بدهند.
گفتنی است؛ هر ساله بسیج دانشجویی استان کردستان با برگزاری اردو‌های جهادی به یاری محرومان و مستضعفان جامعه به خصوص در روستا‌ها می‌شتابد و در این سال‌ها منشأ خیر و برکت زیادی برای محرومین بوده است.
انتهای پیام/م

اعزام کاروان‌های جهادی بسیج دانشجویی به مناطق محروم کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.