تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق به کسب ۷ مدال رنگارنگ شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در این دوره از بازی‌های آسیایی با ۱۰ نماینده در 2 گروه مردان و بانوان در بخش کیورگی و با ۶ ملی پوش در بخش پومسه حاضر شد و در نهایت توانست ۷ مدال شامل ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در هر 2 بخش به کار خود پایان دهد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸) دنبال کنید.

پایان ناکامی های تکواندو مردان با هتریک عنوان قهرمانی بازی های آسیایی

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان از زمستان سال ۹۶ با برکناری بی باک و سرمربیگری فریبرز عسگری اردو‌های تمرینی و مسابقات انتخابی تیم ملی را آغاز کرد تا بتواند با حضوری موفق در بازی‌های آسیایی جاکارتا به حاشیه‌هایی که از المپیک ریو آغاز شده بود پایان دهد.

ملی پوشان ایران، فرزان عاشورزاده در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم و میرهاشم حسینی در وزن‌های۶۳ کیلوگرم محمدبخشی در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم و سعید رجبی در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم ۵ ملی پوش کشورمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا بودند.

پایان ناکامی های تکواندو مردان با هتریک عنوان قهرمانی بازی های آسیایی

فرزان عاشورزاده نخستین نمانیده کشورمان در کیورگی بود که روی شیاپ چانگ جاکارتا رفت و با قبول شکست برابر نماینده ازبکستان به کسب مدال برنز بازی‌های بسنده کرد تا روز نخست رقابت‌های کیورگی تکواندو برای تیم ملی ایران با کسب مدال همراه باشد.

دومین نماینده تیم ملی مردان سعید رجبی در بخش سنگین وزن مسابقات بود که توانست مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کند و با پیروزی برابر ازبکستانی روی سکوی قهرمانی قاره کهن قرار گیرد تا تکواندو ایران باز هم به عنوان یکی از گزینه‌های قهرمانی بازی‌های آسیایی مطرح شود.

با وجود تمام انتظاراتی که از مهدی خدابخشی می‌رفت، اما این ورزشکار کشورمان نتوانست آن طور که باید روی شیاپ چانگ جاکارتا حاضر شود و او در نخستین مبارزه خود برابر حریف سنتی ایران یعنی نماینده‌ای از کره جنوبی قرار گرفت و با شکست برابر او از دور رقابت‌ها کنار رفت تا کارنامه تیم تکواندو با نقطه منفی رو به رو شود.

مدال طلای میرهاشم حسینی توانست تلخی شکست خدابخشی را از بین ببرد و این ملی پوش جوان کشورمان با پیروزی برابر نماینده چین توانست برای دومین بار در رشته تکواندو را طلایی کند و روی سکوی قهرمانی قرار گیرد.

امیر محمد بخشی آخرین نماینده تکواندو مردان کشورمان بود که روی شیاپ چانگ جاکارتا رفت و توانست از سد حریفان خود عبور کند و راهی فینال بازی‌ها شود تا باز هم امید کسب طلای دیگر در تکواندو زنده شود، اما ناداوری باعث شد تا سومین طلای ایران به نشان نقره تبدیل شود.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در پایان با کسب ۴ مدال شامل ۲ طلا، یک نقره و یک برنز برای سومین سال پیاپی قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

در بخش تیم ملی تکواندو بانوان عملکرد ضعیفی داشتیم و از ۵ ملی پوش کشورمان تنها یک نماینده ایران موفق به کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی شد.

پایان ناکامی های تکواندو مردان با هتریک عنوان قهرمانی بازی های آسیایی

حذف بانوان تکواندوکار برابر حریفان مختلف و تنها کسب یک عنوان سومی نمی‌تواند نتیجه چندان قابل قبولی برای تیم بانوان باشد.

تیم ملی تکواند بانوان کشورمان مدت‌ها در اردو زیر نظر مهرو کمرانی به تمرین پرداخت و حتی پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی در تورنمنت کره جنوبی حاضر شد نتوانست نتیجه قابل قبولی در بازی‌های آسیای کسب کند و با وجود مصدومیت کیما علیزاده و نتیجه نگرفتن ملی پوشان در تورنمنت کره جنوبی و بازی‌های جاکارتا نگرانی درباره تیم بانوان ادامه دارد تا باید امیدوار بود که شاید مسئولان فدراسیون تصمیم تازه‌ای درباره تیم بانوان بگیرند.

در بخش پومسه نیز که برای اولین بار در بازی‌های آسیایی برگزار شد در قسمت تیمی ملی پوشان ایران از کسب مدال و راهیابی به فینال باز ماندند، اما در بخش انفرادی مرجان سلحشوری و کوروش بختیار عملکرد قابل قبولی ارائه دادند و موفق به کسب ۲ مدال نقره در این دوره از بازی شدند تا پرونده نخستین حضور تیم‌های ملی پومسه ایران با کسب 2 نشان همراه شود.

پایان ناکامی های تکواندو مردان با هتریک عنوان قهرمانی بازی های آسیایی

بازی‌های آسیایی سکوی پرتاب ملی پوشان برای کسب موفقیت‌های بیشتر شد

یوسف کرمی پیشکسوت تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازی‌های آسیایی سکوی پرتاب خوبی برای ملی پوشان ما برای کسب موفقیت‌های بیشتر است و کسب این مدال‌ها توانست آرامش را به تیم ملی تکواندو برگرداند و اعتماد به نفس هوگوپوشان را افزایش دهد.

او ادامه داد: فشار روانی در بازی‌های آسیایی زیاد است و این موضوع می‌تواند تجربه ملی پوشان را برای حضور در میدان‌های بزرگتر مانند المپیک آماده کند و می‌توانیم به آینده درخشان تیم ملی تکواندو مردان امیدوار باشیم.

کرمی درباره عملکرد فریبرز عسگری عنوان کرد: عملکرد هر فردی را می‌توان از روی کارنامه کاری او مشخص کرد و عسگری کارنامه فنی قویی دارد او مربی فنی است و توانسته تاثیر خوبی روی تکواندو کارن داشته باشد.

کرمی در پایان گفت: بانوان هم می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشد، اما متاسفانه در یک حدی متوقف شدند. باید با استفاده از تمرینات بیشتر و برنامه ریزی بهتر سطح خودشان را ارتقا دهند تا همانند تیم مردان موفق باشند.

تیم ملی تکواندو کشورمان اگرچه مانند دوره قبلی بازی‌های آسیایی نتوانست مدال طلای بیشتری کسب کند، اما نسبت به اتفاقات گذشته و ناکامی‌های مختلفی که پشت سر گذاشته بود توانست مدال‌های خوشزرنگی را بدست آورد و جامعه ورزشی را به بازگشت تکواندو به روز‌های اوجش امیدوار کند و از افتخار آفرینان کاروان ورزشی ایران باشد.


بیشتر بخوانید:  صعود حسینی به مرحله یک چهارم نهایی

راهیابی حسینی به مرحله نیمه نهایی

مدال طلای آسیا بر گردن میرهاشم حسینی


انتهای پیام/

نگاهی به عملکرد تیم ملی تکواندو در بازی های آسیایی جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار