کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: روز گذشته دیداری با معاون وزیر کشور ایران داشتیم که به استمداد حمایت از پناهندگان پاسخ مثبتی داده شد.

پاسخ مثبت ایران به استمداد حمایت از پناهندگان افغانستانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز (‌دوشنبه)‌ در بازدید از اردوگاه پناهندگان استان تهران اظهار کرد: همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل با جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی به پناهندگان بسیار ستودنی بود.

وی افزود: تحصیل کودکان افغانستانی با پیشرفته ترین امکانات از جمله خدماتی بود که جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان ارائه کرده است.

گرندی گفت:‌ فشار مالی که در کشور ایران وجود دارد قابل توجه است؛ هر چند که تیم مستقر همکاران ما در ایران تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات به پناهندگان انجام می دهند.

وی ادامه داد: روز گذشته دیداری با معاون وزیر کشور ایران داشتیم که به استمداد حمایت از پناهندگان پاسخ مثبتی داده شد.

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تصریح کرد: وضعیت سیاسی کشور ایران هم اکنون به گونه ای است که می تواند فرصتی برای همکاری های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران با آژانس های مستقر در ایران باشد تا خدمت رسانی به پناهندگان به صورت مطلوب صورت گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائلی همچون جلوگیری از اعتیاد، جنبه های آموزشی و ‌بهداشتی به صورت تخصصی فعالیت می کند.

گرندی گفت: در کنفرانس افغانستان که در ماه نوامبر در ژنو برگزار خواهد شد، گزارشی از شرایط پناهندگان افغانستان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
ایران بهشت افغانی ها
آخرین اخبار