شناگر ۱۸ ساله ژاپن به عنوان ارزشمندترین ورزشکار بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی انتخاب شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  ریکاکو ایکی شناگر زن ژاپنی و فاتح 6 مدال طلا و 2 نقره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و پالمبانگ، به عنوان ارزشمند ترین ورزشکار این دوره از بازی ها معرفی شد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸) دنبال کنید.
کمیته انتخاب ارزشمندترین ورزشکار بازی های آسیایی در شورای المپیک آسیا که ریاست افتخاری مادام العمر آن را راجا سینگ بر عهده دارد، ایکی 18 ساله را به این عنوان انتخاب کرد. او اولین زنی است که به این افتخار نائل آمده است.

جایزه ارزشمندترین ورزشکار بازی های آسیایی به ورزشکاری اهدا می شود که بیشترین مدال طلا را به دست بیاورد.ایکی علاوه بر این جایزه، 50 هزار دلار نیز پاداش نقدی دریافت کرد.
ایکی نه تنها 6 مدال طلا به دست آورد بلکه در راه کسب هر یک از این مدال ها رکوردشکنی هم کرد.
این شناگر 18 ساله در مواد 4در 100 متر آزاد،50 متر پروانه، 100 متر آزاد،100 متر پروانه، در 100 متر مختلط و 50 متر آزاد فاتح مدال طلا شد و رکوردهای جدیدی برای بازی های آسیایی بر جای گذاشت.
ایکی با چنین عملکردی موفق ترین ورزشکار زن تاریخ بازی های آسیایی لقب گرفت.
تنها یک مرد به نام «سو جین من»تیرانداز اهل کره شمالی در تاریخ بازی های آسیایی بیشتر از ایکی مدال طلا کسب کرده است. این ورزشکار در سال 1982 موفق شد 7 مدال طلا برای کشورش به دست آورد.
راجا سینگ درباره انتخاب ایکی گفت: اعضای کمیته متفق القول به ایکی رای دادند.هرچند ورزشکار دیگر هم بودند که در این دوره از بازی ها عملکرد بسیار خوبی داشتند،عملکرد این شناگر فوق العاده بود و همه را تحت تاثیر قرارداد.
گفتنی است در رقابت های شنای بازی های آسیایی 2018، دو کشور چین و ژاپن از مجموع 41 مدال 38 مدال را کسب کردند.


بیشتر بخوانید:داستان ستاره های دوقلوی سپک تاکرای اندونزی؛ از رخت شویی و جمع آوری زباله تا تیم ملی



انتهای پیام/


ایکی بهترین ورزشکار بازی های آسیایی شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار