در ویدئوی بازنشر شده از رهبر کبیر انقلاب، سخنان ایشان در خصوص دعوت قرآن به سیاست و اجتماع را مشاهده می‌کنید.

نظر امام خمینی درباره کسانی که دین را از سیاست جدا می‌دانند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شعار جدایی دین از سیاست، حربه اساسی از سمت دشمنان اسلام در زمان گذشته و حال بوده است؛ حربه‌ای که اسلام و مسلمانان را بارها متضرر کرده و امت مسلمان را به گمراهی کشانده است. کلام‌الله مجید نیز همواره افراد را دعوت به اجتماع، سیاست و مملکت داری کرده و از دعوت انحصاری به گوشه نشینی و عبادت صرف پرهیز کرده است.

طبق فرمایشات امام خمینی‌(ره)، عبادت از مسائل سیاسی واجتماعی جدا نیست و تمام اموری که در قرآن به آنها دعوت شده، همه جنبه‌ی عبادی دارد. 

بنابر فلسفه سیاسی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز، در جامعه توحیدی، اسلام دارای برنامه کامل برای زندگی اجتماعی است و هیچگونه تعارضی بین آموزه‌های دینی و سیاسی اسلام وجود ندارد. همچنین تصور جدایی دین از سیاست، غیرممکن است و کسانی که در تلاشند تا مانع ورود دین به سیاست شوند و یا کسانی که ورود دین به سیاست را دنیایی کردن آن قلمداد می‌کنند هر دو به بیراهه رفته و خواسته یا ناخواسته جامعیت و جاودانگی اسلام را مورد تردید قرار می‌دهند.

در همین راستا ویدئویی از سخنان رهبر کبیر انقلاب در خصوص افرادی که دین را از سیاست جدا می‌دانند، مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: اولین واکنش رحیم پورازغدی به ماجرای فیضیه قم +فیلم 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.