بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در حالی به پایان رسید که از ۱۰ ورزشکار قزوین، ۴ نفر موفق به کسب نشان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در المپیک آسیایی اندونزی؛ رضا علیپور در سنگنوردی سرعت رکورد بازی‌های آسیایی را به نام خود ثبت کرد و قهرمان شد، بهمن عسگری در کاراته بدون واگذاری یک امتیاز به نشان طلا رسید، تهمینه کربلایی صادقی در پنچاک سیلات اولین بانوی قزوین شد که به نشان برنز رسید و مهدی مرندی هم به همراه تیم ملی والیبال بر سکوی قهرمانی ایستاد.

بهمن عسگری:کاراته کای بی رقیب

بهمن عسگری کاراته کای ملی پوش الوندی در رقابت‌های وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با شایستگی به طلای بازی‌های آسیایی رسید و در مبارزات حتى یک امتیاز هم به حریفانش نداد و قاطعانه قهرمان شد.

بهمن عسگری با بیان اینکه به دنبال نشان طلای المپیک هستم گفت: لطف خدا شامل حال من شد و در بازی‌های آسیایی توانستم طلا بگیرم، پس از المپیکی شدن کاراته همه کشور‌ها در حال تلاش هستند تا کاراته خود را به شرایط ایده آل برسانند و در المپیک این رشته پرمدال هم مدال بگیرند.

رضا علیپور: یوزپلنگ آسیا، سریع‌ترین سنگنورد دنیا

رضا علیپور ۲۴ ساله که رکوردار دنیا است و لقب یوزپلنگ آسیا را یدک می‌کشد در مراحل مقدماتی مثل باد و برق از دیوار بالا رفت تا به فینال برسد و دربازی پایانی به دلیل شروع اشتباه حریف چینی خود، ژونگ کیشین، سریعترین مدال طلا را به خود اختصاص داد.

علیپور گفت: از کسب مدال طلا بسیار خوشحال است، ولی به خاطر اتفاقی که برای ژونگ افتاده متاسف است.

علیپور حریف خود در فینال را به عنوان صخره‌نوردی قوی و یک دوست خوب توصیف کرد.

سریع‌ترین مرد عمودی جهان؛ بعد از کسب مدال طلا گفت: من نه دکتر دارم و نه مربی و به دلیل قد یک متر و ۶۷ سانتی‌متری ام باید نسبت به حریفان خود از تکنیک متفاوتی استفاده کند.

تهمینه کربلایی صادقی: شرمنده مردم شدم هدفم فینال بود

تهمینه کربلایی صادقی پس از کسب تنهای مدال پنچاک سیلات آن هم از جنس برنز گفت: این دومین تجربه برون مرزی من بود، با توجه به اهمیت کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود و من تمام تلاشم را کردم تا در میان مدعیان جهان این رشته که اکثرا آسیایی هستند به فینال برسم، ولی حریف ویتنامی من خیلی قوی بود.

وی افزود: شرمنده مردم، مسوولین و مربیان تیم ملی شدم آن‌ها خیلی زحمت کشیدند و بچه‌های تیم همه جنگیدند، ولی حریفان خیلی با تجربه‌تر بودند.

دارنده تنها مدال پنچاک سیلات اضافه کرد: به رغم برنامه‌ای که داشتم نتوانستم آنطور که باید مبارزه کنم و حریف از من پیش افتاد و در نهایت کار را با همان مدال برنز تمام کردم در حالیکه هدفم حداقل حضور در فینال بود، ولی همین که دست خالی از این مسابقات برنگشتیم خدا رو شکر می‌کنم.

مهدی مرندی: قهرمانی بدون ست باخته برایمان افتخار است

مهدی مرندی لیبروی قزوینی تیم‌ملی ایران پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی گفت: خداراشکر عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی را بدست آوردیم، این برای ما یک افتخار بود که در آسیا بدون ست باخته قهرمان شویم. قهرمانی را تقدیم خانواده هایمان می‌کنیم که همیشه دوری ما را تحمل و ما را حمایت می‌کنند.

وی افزود: کار سختی در قهرمانی جهان داریم، اما ما می‌جنگیم و مثل همیشه از نام واعتبار والیبال ایران دفاع می‌کنیم.

شرکت ۱۰ ورزشکار استان در بازی‌های آسیایی

استان قزوین ۱۰ ورزشکار و ۲ مربی در کاروان اعزامی بازی‌های آسیایی داشت که حسین زنجانیان در دوچرخه سواری کوهستان عنوان چهارم را کسب کرد، رامین رامندی و حمیدرضا گرو‌های در سپک تاکرا به عنوان پنجم رسیدند، اسماعیل عبادی در رقابت‌های تیراندازی با کمان با توجه به حذف رقابت‌های انفرادی از مسابقات، در بخش تیمی هم موفق به کسب نشان نشد، ابراهیم برخورداری ملی پوش تیراندازی با تپانچه قزوینی هم که چهارمین دوره حضورش را تجربه می‌کرد در ناباوری موفق به کسب نشان نشد.

در رقابت‌های سنگنوردی رضا و مهدی علیپور در بخش تیمی با هدایت علیرضا بلاغی از کسب نشان باز ماندند و تیم ملی ژیمناستیک با هدایت رضا خیرخواه سرمربی قزوینی به عنوان هشتم بازی‌های آسیایی رسید.

۵ نماینده استان به بازی‌های پاراآسیایی می‌روند

اما آوردگاه بازی‌های پاراآسیایی پیش رو است و ملی پوشان قزوینی خود را برای حضور در آن مهیا می‌کنند.

در این بازی‌ها، علیرضا قورچی بیگی در شطرنج و محسن و سمیرا جلیلوند در گلبال ورزشکاران قزوینی اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی هستند و جبرئیل عبادی و احمد ملاحسینی هم به عنوان مربی تیم‌های تیراندازی با کمان و وزنه برداری معلولان هدایت ملی پوشان را برعهده دارند.

مجید نظامی هم تنها داور قزوینی حاضر در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ است.

وعده مسئولین برای تجلیل از مدال آوران آسیایی

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم بدرقه ملی پوشان آسیایی استان از پرداخت پاداش به مدال آوران این مسابقات خبر داد و گفت: در صورت کسب مدال، به نفر اول ۳۰، نایب قهرمان ۱۷ و نفر سوم بازی‌های آسیایی ۱۲ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

قهرمانان بازی‌های آسیایی به همراه ملی پوشان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی چهارشنبه ۱۴ شهریور دور هم جمع می‌شوند و باید دید مسئولین به وعده هایشان عمل می‌کنند.

رضا علیپور از زمستان سال گذشته منتظر تحقق وعده‌های مسئولین برای دریافت یک دستگاه خودرو است، ولی شاید یکی از نیاز‌های اصلی ورزشکاران و قهرمانان، نبود شغل رستمی است و دغدغه برآورده کردن هزینه مسابقات و خرج خانه بیشتر از هر چیز دیگر دامن گیر قهرمانان است که باید منتظر رع این دغدغه از سوی مسئولین ارشد استان و کشور بود.

گزارشی از مهدی چگینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.