نتایج آزمون ورودی پرحاشیه سمپاد کلاس هفتم که قرار بود نیمه اول شهریور اعلام شود همچنان در ابهام و با سکوت مسئول امر بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجم مردادماه امسال بود که آزمون ورودی پر سر و صدا و حاشیه ساز مدارس سمپاد متوسطه اول برگزار شد.

آزمونی که در ابتدا به نظر می رسید با برگزاری آن سر و صدای بسیاری که حول موضوع ورود به مدارس سمپاد متوسطه اول وجود داشته است، خاموش شود اما نحوه طراحی سوالات آتش این قضیه را تندتر کرد و اظهار نظرهای متفاوتی درباره نبود روایی و پایایی این ارزشیابی و تضعیف مدارس سمپاد مطرح شد.

ابهام در اعلام نتایج آزمونی پر حاشیه/ پای کلاس هفتمی ها بالاخره به سمپاد باز می شود؟

موضوعی که از سوی مسئولان امر تکذیب شد و آزمون ریون که انتقادات بسیار زیادی به آن وارد است از سوی آموزش و پرورشی‌ها و در راس آن آقای وزیر به عنوان بهترین گزینه برای آزمون گروهی سنجش هوش مطرح شد.


بیشتر بخوانید: آزمون سمپاد حاشیه ساز شد/ وقتی هوش دانش آموزان با سوالات ۸۰ سال پیش سنجیده می‌شود


 

زمان اعلام نتایج در هاله ای از ابهام

آزمونی پر حاشیه که به گفته فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان قرار بود نتایج آن بین دهم تا 15 شهریور اعلام شود  اما تاکنون این موضوع در سکوت است و پیگیری های بسیار از مسئولان برای اعلام نتایج راه به جایی نبرده است و گویی سکوت بر شفاف سازی ترجیح داده می‌شود.

موضوعی که کارشناسان امر در این باره ابراز نگرانی داشتند؛ چگونگی گزینش دانش آموزان با توجه به برگزاری آزمون با سوالات تکراری است اما به زعم آموزش و پرورشی ها این نوع آزمون مشکلی از بعد استاندارد نداشته است.

ابهام در اعلام نتایج آزمونی پر حاشیه/ پای کلاس هفتمی ها بالاخره به سمپاد باز می شود؟

حال باید دید با وجود ابراز رضایتی که از برگزاری آزمون ورودی سمپاد به شیوه جدید وجود دارد چرا هنوز و در چند قدمی آغاز سال تحصیلی اعلام نتایج محقق نشده است و پاسخی روشن از سوی مسئولان مربوطه دریافت نمی شود؟

حذف آزمونی که قرار بود درمانی بر نظام تعلیم و تربیت باشد حالا با اقدامی شتاب زده به دردی مزمن در این نظام تبدیل شده است که معلوم نیست تکلیف 150 هزار دانش آموز متقاضی ورود به مدارس سمپاد را چطور مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
خدایا
Germany
آزاده
۰۰:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام.نتایج این ازمون کی اعلام میشه بلخره؟توی هیوا زده بودن نتایج چهارشنبه میاد!راسته؟
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۱:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
ما در مورد دانش آموز 11الی 12 ساله صحبت میکنیم.هیچ دانش آموزی با این سن و سال قادر به حفظ کردن سوالات "ریون " نیست.پاسخ سوالات تشریحی هم برگرفته از ذهن خلاق این دانش آموران می باشد.واقعا اگر دانش آموزی توانایی حفظ سوالات ریون را داشته باشد .لایق سمپاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
اخر همه به سوالات جواب درست داده اند همه که نخبه نیستند
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
عجب!
آخرین اخبار