جهانپور با تاکید بر کیفیت داروی ایرانی ادعای فوت بیماران تالاسمی بر اثر مصرف داروی تولید داخل را جرم دانست.

کسی ادعای فوت بیماران تالاسمی ناشی از داروی ایرانی دارد، مجرم استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تکرار یک آمار شبهه ناک از سوی فردی که خود را رئیس انجمن تالاسمی ایران معرفی کرده است، گفت: متاسفانه برخی مطالب عاری از واقعیت و آمار ناشیانه‌ای است  که برخی افراد تکرار می‌کنند و هر هدفی و انگیزه‌ای داشته باشد، دستاوردی برای بیماران خاص و مبتلایان به تالاسمی ندارد و نخواهد داشت.

جهانپور افزود: کسی که ادعا می‌کند مرگ و میر‌های بیماران تالاسمی ناشی از داروی ایرانی است و بر این ادعای واهی و بی پایه اصرار دارد، مجرم است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: وقتی فردی یکبار آمار واهی منتشر می‌کند و پاسخ علمی و متقن دریافت می‌کند و باز هم بر نشر اکاذیب خود اصرار دارد، انگیزه‌ای جز تشویش اذهان عمومی را دنبال نمی‌کند و الّا هر فرد عامی می‌داند که مرگ و میر بیماران تالاسمی ماژور، حداقل از مرگ و میر جامعه عادی پایینتر نیست، در حالیکه طبق آمار ارایه شده فرد یاد شده آمار مورتالیتی جامعه تالاسمی پایینتر از جامعه عادی کشور است.

وی بیان کرد: این یا به معنای مراقبتی سوپراستاندارد و کیفیتی فراتر از معمول است یا ناشی از کم اطلاعی و اظهار فضل ناشیانه برخی افرادبه شمار می رود، والا چگونه در بازه زمانی یکسال و نیم از جمعیت ۱۹ هزار نفری بیماران تالاسمی، تنها ۱۲۰ نفر فوت کرده‌اند در حالیکه در جامعه عادی ما در همین جمعیت و در همین بازه زمانی حداقل ۱۵۰ نفر فوت کرده اند!

جهانپور افزود: با این حساب بجای تعرض به کیفیت داروی ایرانی تالاسمی، ظاهراً باید این موضوع را اعجاز داروی ایرانی نامید؟!

وی در پایان تاکید کرد: برخی اظهار نظر‌ها و ادعا‌ها و نشر چشم بسته آن‌ها بشدت محل سوال است و بنظر می‌رسد فراتر از اظهار تأسف ها، از مدعی العموم باید انتظار داشت تا مستندات چنین ادعا‌های بی پایه و مغرضانه‌ای که تکرار هم میشود، از مدعیان مطالبه شود.

انتهای پیام/

سیاه نمایی درباره کارایی داروی ایرانی برای بیماران تالاسمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
آقای جهانپور باید می گفتن اون 120 نفری که مردن در چه محدوده سنی بودن؟؟
اون 150 نفری که در چامعه می میرن در چه سنی هستن؟

بیماران تالاسمی نه به خاطر داروی شما که به خاطر سطح مراقبت هایی که همیشه از خودشون دارن و همیشه چکاب های پزشکی رو انجام میدن معمولا عمر خوبی دارن...
آخرین اخبار