سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین از بازسازی و نصب نرده ها و درهای چوبی مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ، سمیه فرهادی سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین با اعلام این خبر اظهار داشت :  این طرح با مبلغی بالغ بر 125 میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی انجام  شد.

وی افزود: با توجه به فضاهای متعدد و وسعت زیاد باغ تاریخی فین و اینکه هر کدام از این فضاها دارای در و پنجره های زیبایی است و در طول سالیان متمادی این در و پنجره ها آسیب دیده یا درهای آهنی به بعضی از فضاها الحاق شده بود ، توجه به امر ضروری به نظر می رسید.

سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین ادامه داد : بازسازی و نصب نرده های چوبی با گره های هندسی اطراف  گنجینه ملی به طول 60 متر، بازسازی و نصب درهای چوبی سنتی و حذف درهای آهنی الحاقی و تبدیل آن به درهای چوبی سنتی ، تعویض در آهنی ورودی فرعی باغ فین با در چوبی سنتی  و روغن کاری درها و پنجره های چوبی موجود ، از اقدامات این طرح مرمتی است.

باغ تاریخی فین کاشان در پانزدهم آذر 1314 با شماره 238 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
سابقه و قدمت باغ فین به دوره صفویه باز می گردد ، ناصرالدین شاه در سال 1852 میلادی صدراعظم خود امیرکبیر را در حمام فین کاشان به قتل رساند.
مجموعه باغ تاریخی فین به مساحت 23 هزار و 700 متر مربع در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه قرار دارد.

انتهای پیام/م

مجموعه جهانی باغ تاریخی فین بازسازی شد  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.