دستاورد یکساله وزارت ارتباطات در مناطق دورافتاده کشور


وزیر ارتباطات در مراسم اختتامیه مسابقه عکس "همه جا در دسترس" با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ارتباطات، گفت امروز ارتباطات به زندگی و جان مردم بستگی دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین اختتامیه مسابقه عکس «همه جا در دسترس» به خدمات یکساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و برخی از اقدامات این وزارتخانه در این یک سال را برشمارد.

آذری جهرمی گفت: در یک سال گذشته تلاش شده آنچه که پیشینیان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما سپرده بودند را به خوبی پیش ببریم. در این مدت ما توانستیم در ادامه این مسیر، پوشش شهرها به خدمات پهن باند را به 100 درصد برسانیم و هم‌اکنون 1242 شهر کشور از این خدمات بهره می‌برند. همچنین این پوشش در روستاها و مناطق دور افتاده به ضریب 54 درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما همه تلاشمان این است که به سمت ایران دیجیتال پیش رویم؛  ایران دیجیتال به این معنا است که از فناوری اطلاعات در همه عرصه ها به منظور ارائه خدمات استفاده شود.

آذری جهرمی گفت: در یک سال گذشته من 29 سفر استانی انجام داده‌ام و در این سفرها بسیاری از روستاها و مسیرهای جاده‌ای را از نزدیک مشاهده کردم. در این سفرها شاهد بودم مشکلات زیادی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت که حل نکردن آنها اتفاقات بدی را برای مردم آن مناطق رقم خواهد زد. به عنوان مثال در بسیاری از شهرها و روستاها رؤسای اورژانس به من می‌گفتند که اگر ارتباطات خوب وجود داشت، کشته‌های جاده‌ای کاهش می‌یافت. یا در یک روستایی مار به جوان تحصیلکرده‌ای مار نیش زده بود که به دلیل اینکه ارتباطات خوبی وجود نداشت، نتوانستند استمداد کنند و آن جوان را نجات دهند. در نتیجه امروز ارتباطات به زندگی و جان مردم بستگی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اطلاع‌رسانی دستاوردهای وزارت ارتباطات با زبان هنر با تأکید بر اینکه یکی از اهداف این مسابقه استفاده از هنر برای ترویج کاربردهای فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سال گذشته دستاوردهای بزرگی حاصل شد که زبانی بهتر از زبان هنر برای ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم وجود ندارد و این گزارش از طریق قاب دوربین عکاسان هنرمند کشور انجام شد.

آذری جهرمی همچنین تأکید کرد: وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که ارتباطات با کیفیت را به همه مناطق کشور و مناطق دورافتاده برساند. ما در یک سال گذشته توانستیم در 1250 روستا یک خودپرداز قرار دهیم که وجود این خودپرداز شاید در شهرها یک امر طبیعی محسوب شود اما برای روستائیان یک اتفاق بزرگ است؛ چرا که بسیاری از رفت‌وآمدها و ترددهای آنها را کاهش می‌دهد و بسیاری از نیازهای آنها را برطرف می کند. فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت بزرگی را برای ما فراهم می کند که خدمات را با استفاده از آن در دسترس همه مردم و در دورافتاده‌ترین مناطق قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: وزارت ارتباطات گزارش عملکرد و اقدامات یکساله خود را منتشر کرد 


"همه جا در دسترس" عنوان مسابقه‌ای است که از  طرف مرکز روابط عمومی و ‌اطلاع‌رسانی ‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اولین بار برگزار شده است. این مسابقه چند ‌اولویت و محور را دنبال کرده و به طور کلی عنوان تأثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ‌تکنولوژی‌های ارتباط جمعی در مناطق دور افتاده کشور و تأثیر آن در تسهیل مد نظر است. ‌

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.